افراد-مسلح-یک-باب-مکتب-را-در-ولایت-لوگر-به-آتش-کشیدند

افراد مسلح یک باب مکتب دخترانه را در ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر شب گذشته به آتش کشیدند که در نتیجه صدها جلد کتاب و دیگر وسایل این مکتب حریق گردید.

به گزارش افغان خبر: وزارت معارف با نشر خبرنامه‌ی بیان کرده که حوالی ساعت هشت شب گذشته، متوسطه نسوان کتب خیل ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر از سوی هشت تن افراد مسلح به آتش کشیده شد.

افراد مسلح یادشده به مکتب داخل شده و شب باش مکتب را بسته و مکتب را آتش زند که در نتیجه صدها جلد کتاب درسی به شمول کتاب های دینی، اتاق های تدریسی و اداری، میز، چوکی و وسایل لابراتواری و اسناد رسمی حریق شده است.

گفتنی است که مکتب حریق شده ملکیت شخصی، بوده که بطور کرایی غرض تدریس اطفال از آن استفاده می شد در این مکتب مجموعاً 550 تن دختر از سوی ده تن معلم رسمی آموزش می دیدند.

وزارت معارف کشور این عمل را ضد علم و ضد پیشرفت میداند و محکوم می کند همچنان این وزارت از نیروهای امنیتی خواسته است تا هر چه زود تر عاملان مذکور را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.

هم چنان وزارت معارف کشور از عموم مردم به ویژه علمای کرام و متنفذین می خواهد تا در حراست از جان و مال معلمین، متعلمین و حفظ حریم معارف از هیچ گونه حمایت و همکاری دریغ نکنند.

 در ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر 64 باب مکتب موجود بوده که به هدف عرضه خدمات تعلیمی و تربیتی به روی متعلمین باز و فعال می باشند.

 

افراد مسلح یک باب مکتب را در ولایت لوگر به آتش کشیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد