افزایش-در-صدی-جمعیت-شهر-نشینی-در-افغانستان

به گزارش بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" جمعیت شهری این کشور از ۲۲ درصد در سال ۲۰۰۵ میلادی به ۲۵ درصد درسال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: افغانستان در مرحله ی انتقال سریع به شهر نشینی که متأثر از اوضاع شکننده امنیتی و بیکاری در مناطق روستایی می باشد، قرار دارد.

این رقم، افزایش ۳ درصدی جمعیت شهری این کشور را در طول ۱۲ سال اخیر نشان می دهد. با وجود این که درصدی جمعیت شهری افغانستان ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۷ کمتر از میانگین جمعیت شهری در منطقه جنوب آسیا ۳۲ درصد می باشد اما نرخ تمایل به  شهرنشینی در این کشور بالا ترین رقم را در میان کشور های منطقه نشان می دهد.

بر اساس گزارش دیگر که بانک جهانی نشر کرده جمعیت شهری افغانستان سالانه ۵ درصد رشد می نماید که دو برابر نرخ میانگین رشد جمعیت شهری منطقه را نشان می دهد.

با ادامه این روند در ۴۰ سال آینده حدود ۱۵ میلیون به جمعیت شهر نشین افغانستان افزوده خواهد شد و در سال ۲۰۶۰ میلادی نیمی از جمعیت این کشور در شهر ها جا بجا خواهد.

این روند افزایش قابل توجه را در بخش تقاضا برای کار و فرصت های شغلی در پی خواهد داشت.  بر اساس گزارش بانک جهانی بیش از نصف جمعیت کنونی افغانستان را نوجوانان ۱۵ سال یا پایین‌تر از آن تشکیل می‌دهند که آنها نیز در سال‌های آینده، وارد بازار کار این کشور خواهند شد.

افزایش 3 در صدی جمعیت شهر نشینی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد