افزایش-میزان-رنج-در-افغانستان؛-زنان-در-صدر-قرار-دارند

یافته‌های گالوپ، نهاد مشاوره‌یی – تحلیلی نشان می‌دهد که میزان رنج در افغانستان به گونه‌ای بی‌پیشینه افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ گالوپ، نهاد مشاوره‌یی – تحلیلی امروز( دوشنبه، 15 حمل) در گزارشی اعلام کرده است که با تسلط امارت اسلامی طالبان در افغانستان، ۹۴ درصد مردم زندگی خود را ضعیف ارزیابی کرده‌اند که رنج تلقی می‌شود.

در گزارش گالوپ آمده‌ است که رنج مردم افغانستان از سال ۲۰۱۷ سیر صعودی داشته است، چون از این سال به بعد  خشونت‌های ناشی از حملات طالبان افزایش یافت.

گالوپ گفته است که افراد را براساس مقیاس تلاش خودی از صفر تا ۱۰ به عنوان «شکوفنده»، «مبارزه» یا «رنج کشیدن» شماره‌ گذاری و طبقه‌بندی کرده است  و کسانی ‌که به زندگی کنونی خود و پیش‌بینی زند‌گی‌ در ۵ سال آینده کم‌تر نمره دادند، در طبقه‌بندی رنج شامل شده‌اند.

گالوپ افزوده که این بررسی را پس از تسلط امارت اسلامی طالبان بر افغانستان انجام داده که سبب بدترشدن وضعیت اقتصادی مردم شده‌اند.

این نهاد تاکید کرده‌ است که تقریباً همه زنان و مردان افغانستان در رنج زند‌گی می‌کنند اما؛ رنج زنان افغانستان در حال حاضر به گونه تقریبی جهانی شده است.

به گفته این نهاد، ۹۶ درصد از زنان افغانستان زند‌گی‌شان را به اندازه‌ای ضعیف ارزیابی می‌کنند که رنج تلقی می‌شود.گالوپ افزوده است که زنان افغانستان نسبت به مسیر زندگی‌شان در آینده بدبین هستند.

طبق این گزارش، وقتی از زنان پرسیده شده ‌است که در پنج سال آینده زند‌گی‌شان را از صفر تا ۱۰ چند نمره می‌دهند، میانگین امتیاز را که در نظر گرفته‌اند ۱٫۸ نمره بوده ‌است.

گالوپ علاوه کرده که این رقم پایین‌ترین سطح در روند جهانی گالوب برای زنان در هر کشوری به حساب می‌رود.

اما؛ به گفته گالوپ مردان در افغانستان به صورت میانگین از صفر تا ۱۰، ۲٫۱ امتیاز را در نظر گرفته‌اند که زند‌گی در رنج را نشان می‌دهد.

گالوپ تأکید کرده است که هیچ یکی از پاسخ‌دهند‌گان در هیچ منطقه‌ای زند‌گی را در سطح موفقیت‌آمیز ارزیابی نکرده‌ است.

طبق گزارش گالوپ، این آمار نه تنها رکورد بالا برای افغانستان است، بلکه بالاترین سطح رنج است که این نهاد برای هرکشوری از سال ۲۰۰۵ اندازه‌گیری کرده است.

گالوپ یک شرکت مشاوره‌ای – تحلیلی جهانی است که به سازمان‌ها و رهبران کمک می‌کند تا مبرم‌ترین مشکلات‌شان را حل کنند.

افزایش میزان رنج در افغانستان؛ زنان در صدر قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد