افغانستان-کانون-بزرگترین-نقض-حقوق-زنان-در-جهان

آنالنا بئربوک وزیر خارجه آلمان می‌گوید که افغانستان زیر اداره امارت اسلامی به کانون بزرگترین نقض حقوق زنان در جهان تبدیل شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خانم بئربوک در مصاحبه با بخش انگلیسی رادیو اروپای آزاد گفته که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، زندگی زنان از جریان افتاده و همه حقوق انسانی از زنان و دختران در افغانستان سلب شده است.

او افزوده است:« این بزرگترین نقض حقوق زنان در روی زمین است که در افغانستان رخ داده و ما باید تمرکز ویژه روی زنان و دختران افغان داشته باشیم. چرا که با روی کار آمدن طالبان زندگی آن‌ها متوقف شده است».

به پفته بئربوک زنان در افغانستان حق کار ندارند، اجازه ندارند آزادانه سفر کنند، باید همه بدن شان را بپوشانند و همه حقوق انسانی از زنان و دختران در افغانستان سلب شده است.

وزیر خارجه آلمان درباره تصمیم امریکا و متحدان اروپایی‌اش برای خروج از افغانستان گفت:« ما به عنوان کشورهای حامی، تصمیم غلطی برای خروج از افغانستان گرفتیم و میلیون‌ها نفر را در یک بحران انسانی به حال خودشان رها کردیم».

خانم بئربوک تاکید کرده که کشورش با حکومت سرپرست افغانستان تماس ندارد، اما به مردم افغانستان و به افراد در معرض خطر برای خروج از آن کشور کمک می‌کند.

آلمان در 20 سال گذشته پس از امریکا و بریتانیا بزرگترین کشور کمک کننده به افغانستان بود.

افغانستان کانون بزرگترین نقض حقوق زنان در جهان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد