افغانستان۲۶-میلیون-دالر-در-مرحله-نخست-زمستان-نیاز-دارد

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید که کمک‌های غذایی این سازمان تنها راه نجات افغان‌های خواهد بود که در زمستان سخت با گرسنگی مواجه‌اند. 

به گزارش افغان نیوز؛ برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد ناوقت روز یک‌شنبه ( ۲۴ جدی) در صفحه ایکس خود گفته است که علی‌رغم دشواری‌ها برای ارسال کمک به مناطق صعب‌العبور افغانستان، روند کمک‌رسانی این نهاد همچنان به نیازمندان ادامه دارد. 

این سازمان گفته است که هر ماه ۸ هزارو ۵۰۰ موتر لاری مملو از مواد غذایی را به مناطق کوهستانی و صعب العبور می‌فرستد تا اطمینان حاصل شود که نیازمندان از کمک محروم نمی‌شوند. 

به گفته‌ای این سازمان کمک‌های غذایی آن‌ها تنها راه نجات جان افغان‌هایی خواهد بود که در زمستان سخت با گرسنگی مواجه‌اند. 

این سازمان همچنان گفته است که در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش‌از ۳.۵ میلیون تن مواد غذایی را به نیازمندان در سرتاسر افغانستان توزیع نموده است. 

برنامه جهانی غذا در سال ۲۰۲۳ گفته بود که به دلیل کمبود بودجه، میزان کمک‌های شان را در افغانستان کاهش داده است و تنها می‌تواند به سه میلیون نیازمند در این کشور کمک‌رسانی کند. 

این سازمان اعلام کرده که برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان به ۲۶ میلیون دالر در مرحله نخست زمستان نیاز دارد. 

براساس معلومات دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد "اوچا" در حال حاضر بیش‌از ۲۹ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. 

این در حالی است که بیشتر راه‌های مناطق دور افتاده افغانستان به دلیل برف باری در فصل زمستان برای مدت طولانی بسته می‌مانند و کمک‌ها به موقع به دسترس نیازمندان قرار نمی‌گیرد.

افغانستان۲۶ میلیون دالر در مرحله نخست زمستان نیاز دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد