امضاء-دو-پروژه-مخابراتی-به-ارزش-میلیون-دالر

وزارت مخابرات و تکنولوژی دو قرار داد را به ارزش ۴۸۰ میلیون دالر با سفیر جمهوری خلق چین امضاء کرد که هزینه این دو پروژه از سوی دولت چین پرداخت میشود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شهزاد اریوبی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی شب گذشته (3 میزان) دو قرار داد مخابرات را با سفیر جمهوری خلق چین به امضاء رساند که هزینه این دو قرار داد 480 میلیون دالر امریکایی است و از سوی دولت چین پرداخت میشود.

آقای اریوبی گفت: این دو پروژه مخابراتی افغانستان را به چین وصل کرده و افغانستان در آینده نزدیک نقش ترانزیت مخابرات بین چین و کشورهای اروپایی بازی خواهد کرد.

او گفت: یکی از این دو پروژه از کشورهای چین به قزاقستان، ازبیکستان، و افغانستان عبور میکند و پروژه دیگر از چین مستقیم به افغانستان از ولایت بدخشان عبور میکند که تا یک سال دیگر کار ان شروع میشود.

سرپرست وزارت مخابرات گفت: به اساس این دو تفاهم نامه شرکت های افغان تلیکام و چینا تلیکام متعهد اند که در دو سوی دهلیز واخان زیربناهای قایبر نوری را ایجاد کنند و با عملی شدن این دو پروژه زمینه تفاهم نامه چهار جانبه راه ابریشم فراهم میشود.

تفاهم نامه چهار جانبه عبارت از وصل شدن چین به کشورهای آسیایی میانه مانند ایران، شرق میانه، و اروپا میباشد که افغانستان نقش معبر ترانزیت دیتا را بازی میکند.

از سوی دیگر یائو جینگ سفیر جمهوری خلق چین در کابل گفت: چین همواره تلاش کرده است که پروژه‌های عام المنفه را در افغانستان عملی سازد که منافع هر دو کشور در ان نهفته باشد.

آقای یائو جینگ گفت: افغانستان از جایگاه خوب در منطقه برخوردار است که دولت چین و سرمایه گذاران چینی علاقمند کارهای اقتصادی در این کشور اند.

سفیر چین بیان داشت: دو پروژه مخابراتی برای افغانستان و چین منافع زیاد دارد که هر دو کشور باید تلاش کنند تا هر چه زودتر این دو عملی شود.

امضاء دو پروژه مخابراتی به ارزش 480 میلیون دالر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد