امضای-تفاهمنامه-ساده-سازی-پروسه-پرداخت-حقوق-معلولین

اداره آسان خدمت وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، تفاهمنامه ای را زیر نام "ساده سازی پروسه توزیع حقوق معلولین" با وزارت دولت در امور شهدا و معلولین به امضا رساند.

به گزارش افغان نیوز: فهیم هاشمی، وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی و لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین امروز سه شنبه( ۱۱سرطان) طی کنفرانس مطبوتی تفاهمنامه همکاری در بخش ساده سازی خدمات برای معلولین به امضا رسانیدند.

فهیم هاشمی در این مراسم گفت که هدف از ارایه آسان خدمت برای معلولین، ساده سازی و رفع مشکلات افراد دارای معلولیت است که آنان بتوانند به راحتی استحقاق شان را از حکومت دریافت نمایند.

وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی تصریح می کند که بودجه آسان خدمت برای پروسه پرداخت استحقاق افراد  دارای معلولیت به ارزش ۱۳میلیون افغانی است که به زودی مورد استفاده قرار می گیرد.

آقای هاشمی افزود که برنامه آسان خدمت برای معلولین در ولایت های کابل و کندهار و خوست راه اندازی می شود اما هنوز این برنامه برای سایر ولایات راه اندازی نشده است.

از سوی هم لعل الدین آریوبی، وزیر دولت در امور شهدا ومعلولین در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان دو نهاد خاطرنشان ساحت که شمار افراد معلول در کشور به ۱۸.۶ میلیون تن می رسد که همه آنان نیازمند به ساده سازی پروسه پرداخت استحقاق شان از حکومت می باشند.

آریوبی علاوه نمود که هدف این اداره از امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت مخابرات به میان آوردن شفافیت برای کارمندان این اداره و جلوگیری از فساد اداری و ساده نمودن و برقی سازی سیستم سخت و پیچیده پیشکش خدمات سریع و بهتر برای افراد معلول وخانواده های شهدا جهت جلوگیری از ضیاع وقت مراجعین  و پرداخت حقوق آنان به اسرع وقت و از میان برداشتن فاصله میان دولت و خانواده های شهداو معلولین می باشد.

وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی اضافه کرد که سیستم جدید برقی می تواند روند پرداخت حقوق خانواده شهدا و معلولین، وصل و انکشاف سیستم ها و طرح و دیزاین فیزیکی این وزارت و ایجاد سهولت ها برای مراجعین و ارتقا ظرفیت کاری کارمندان این وزارت را شامل شود.

امضای تفاهمنامه ساده سازی پروسه پرداخت حقوق معلولین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد