امیدواری-بانوی-نخست-کشور-از-پیشرفت-های-زنان-افغان

رولا غنی، بانوی نخست کشور می گوید؛ زنان افغان طی یک سال گذشته در زمینه های مختلف از جمله تجارت به پیشرفت های قابل توجه دست یافته اند و توامند شدن آنان باعث توامندی جامعه نیز خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: رولا غنی(بی بی گل) بانوی نخست کشور امروز پنج شنبه(8، حمل) طی مراسم تجلیل از دستاوردهای مالی 13 نهاد حکومتی در سال 1397 گفت که در این سال زنان به تناسب سال های گذشته از جایگاه و فرصت های شغلی خوبی برخوردار شده اند.

رولا غنی ضمن امیدواری از این دستاوردها در سال پار تصریح نمود که بانوانان با این که چالش های زیادی سد راه شان قرار داشته اما توانسته اند به این پیشرفت ها دست یابند.

بانوی اول می افزاید که ناامنی، خشونت های خانوادگی و اجتماعی، فقر و بیکاری از مواردی است که زنان افغانستان به خصوص بانوان ولایات با آن دست و پنجه نرم می کنند.

خانم غنی تاکید داشت؛ جامعه ای که زنان در آن نقش فعال دارند به مراتب بیشتر و بهتر از جوامع دیگر رشد می کند و این امر باعث کاهش خشونت ها نیز در جامعه می گردد.

وی همچنان اظهار داشت که مردان به تنهایی نمی توانند بر مشکلات زندگی و جامعه فایق آیند بلکه زنان نیز باید در به دوش کشیدن این مسوولیت های سهم بگیرند.

در همین حال دلبر نظری وزیر امور زنان ضمن ارایه گزارش کاری از این وزارت گفت که ایجاد یک هزار و 150 فرصت کاری برای زنان طی سال گذشته از دستاورد های این وزارت می باشد .

بانو نظری علاوه کرد، از این میان برای 75 خانم که دارای مهارت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشند، از طریق ارتقای ظرفیت سازی زنان و دختران زمینه های کاری فراهم شده است.

وزیر امور زنان خاطر نشان ساخت؛ تمامی ارگان های دولتی که برای رشد ظرفیت زنان در ادارات کار می کنند برنامه آگاهی دهی را نیز روی دست گیرند تا زنان تشویق شوند.

وی همچنین از گفتگو کنندگان طرفین جنگ می خواهند تا در روند مذاکرات صلح زنان را نیز مد نظر گرفته و آرامش و امنیت را برای این بانوان در نظر بگیرند.

در همین حال فیض الله ذکی وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین گفت که وزارت کار تلاش می کند تا پیشنهاداتی را که وزارتخانه ها برای رشد زنان در گزارش کاری سال 97 ارایه نموده است عملی سازند تا فرصت های بهتری برای این بانوان مساعد شود.

آقای ذکی افزود که رفع چالش های موجود برای زنان در کار تجارت از اولویت برنامه های این ورازت است تا بتوانند زمینه را برای زنان تاجر فراهم سازند

قابل ذکر است که در این مراسم 13 نهاد حکومت گزارش کاری شان را در زمینه رشد زنان طی سال 1397 ارایه کردند که در امور مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کار کرده اند.

امیدواری بانوی نخست کشور از پیشرفت های زنان افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد