انتقال-زایران-به-عربستان-آغاز-شد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گوید که روند انتقال زائران حج از افغانستان به عربستان‌ سعودی آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز ( پنج‌شنبه، 20 ثور) در اعلامیه‌ای نگاشته است که روند انتقال زائران حج از افغانستان به عربستان‌سعودی آغاز شده و شب گذشته حدود ۲۳۰ زائر حج در نخستین پرواز به مدینه منوره منتقل شدند.
در این اعلامیه آمده است که نور محمد ثاقب، سرپرست این وزارت در مراسم انتقال نخستین کاروان زائران افغانستان گفته است که امسال به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران حج، کارکنان کمیته‌های کاری نسبت به سال‌های دیگر زودتر به عربستان سعودی اعزام شده‌اند.
با این حال، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف در یک نشست خبری در ماه حمل سال جاری گفته بود که در سال جاری از افغانستان برای ادای حج، ۳۰ هزار نفر عازم عربستان سعودی برای ادای فریضه حج خواهد شد و تسهیلات لازم از جمله اسکان، سه وقت غذا و ترانسپورت در مکه و مدینه برای حجاج در نظر گرفته شده است.
آقای ثاقب افزوده بود که حج امسال بر اساس سهمیه بندی تقسیم بندی شده و در آن مردم عام، مجاهدین، کارمندان ادارات دولتی، خانواده‌های شهدا، معلولین و مهاجرین شامل می‌باشند.
سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفته بود که مصارف حج امسال برای هر متقاضی، ۳ هزار و ۸۶۵ دالر و ۹۸ سنت تعیین شده است که معادل آن به افغانی ۲۷۷ هزار و ۶ افغانی و ۷۴ پول می‌شود.
آقای ثاقف افزوده بود که مصارف حج اهل تشیع با تفاوت ۵۰ دالر، ۳ هزار و ۹۱۵ دالر و ۹۸ سنت تعیین شده است که معادن به افغانی ۲۸۰هزار و ۵۸۹ افغانی و ۳۶ پول می‌شود. به گفته او در مصارف حج امسال نسبت به سال گذشته به اندازه کافی کاهش آمده است.
مسوولان این وزارت می‌گویند که تمامی مجتمع‌های حجاج در سطح زون‌های کشور ترمیم و تجهیز گردیده است که پروازهای حجاج از این چهار زون با شرکت‌های هوایی کام‌ایر و آریانا افغان  صورت خواهد گرفت.

انتقال زایران به عربستان آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد