انحصار-قدرت-به-نفع-معامله-گران-سیاسی-غیرقابل-قبول-است

شماری از فعالان مدنی در کابل بیان میدارند که هرگونه انحصارگرایی قدرت، به نفع معامله گران سیاسی غیر قابل قبول است و شهروندان افغانستان چنین اجازه یی به دولت نخواهند داد.

به گزارش افغان نیوز : شماری از فعالان مدنی درکابل امروز یکشنبه ( 28- جوزا )، طی گردهمایی تحت عنوان« رمضان خونین »، بیان داشتند؛ شهروندان افغانستان ازهرقوم، هرگونه انحصارگرایی قدرت را به نفع معامله گران سیاسی، قبول ندارند.

شهرام رحیمی یکتن از فعالان مدنی میگوید: انحصارگرایی قدرت، توطئه های قومی و گردهمایی های حزبی هیچگونه نمیتوانند به وحدت ملی افغانستان ضربه بزند.

آقای شهرام افزود، مردم افغانستان درک کردند که عزت و اقتدار شان در کنار هم بودن و وحدت شان است.

وی اضافه کرد، تمام شهروندان کشور کنارهم ایستاده، از وحدت ملی خویش دفاع میکنند وهرگونه حمله تروریستی و انحصار سیاسی را که علیه سایر اقوام تقبیح میکنیم.

از سویی هم عصمت الله صالح اغلی سخنگویی جنبش جوانان افغانستان یکتن از شرکت کنندگان این گردهمایی میگوید: شهروندان افغانستان باید همدیگر پذیر بوده، تا مورد هرنوع استفاده های دشمنان و حامیان تروریزم قرار نگیرند.

آقای اغلی افزود، آنانیکه تنها برای قوم و زبان خویش می اندیشند، کوچکتر از آنند که برای یک ملت بی اندیشند. و تمام مردم افغانستان باید تلاش ورزند تا وحدت ملی را به تصویر بیکشاند.

وی اضافه کرد، یک بخش عمده مشکلات مردم افغانستان را امروز تعصبات قومی، زبانی و نژادی شکل میدهد. اگر حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان وحدت نظر و و حدت عمل داشته باشند امنیت کشور تامین خوهد شد.

این درحالی است که شماری ازفعالان مدنی طی اعلامیه شان بیان داشته اند؛ استراتژی ازهم پاشیدگی ملی هم اکنون ازجانب دشمنان کشور با همکاری مهره های داخلی روی دست گرفته شده است که آغاز جنگ های نژادی، قومی و زبانی را به دنبال خواهد داشت.

دراین اعلامیه آمده است، خواست ملت افغانستان از حکومت وحدت ملی؛ احترام گذاشتن به قانون اساسی و رسالت حکومتداری خوب برای تامین امنیت، برقراری صلح و پیش گیری سیاست خارجی متعادل با کشورهای همسایه و سایر کشورها، گام های موثر و بزرگ را برای همگرایی وحدت ملی بردارند.

انحصار قدرت به نفع معامله گران سیاسی غیرقابل قبول است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد