انستیتیوتی-به-ارزش-پنج-میلیون-دالر-در-کابل-تهداب-گذاری-شد

یک باب انستیتیوت فن و حرفه به ارزش پنج میلیون دالر آمریکایی با کمک مالی امارات متحده عربی امروز در شهر کابل تهداب گذاری گردید.

به گزارش افغان خبر: در محفلی که به همین مناسبت امروز چهار شنبه (15جدی) در کابل دایر گردید دکتور اسدالله محقق جهانی معین و سرپرست وزارت معارف، رحیل محمد فرملی معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی  نماینده بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان امارات متحده عربی، شماری از شخصیت های ملی و استادان نیز اشتراک داشتند.

محقق جهانی سرپرست وزارت معارف از کمک های جامعه جهانی به ویژه امارات متحده عربی در بخش وزارت معارف قدردانی کرد.

وی گفت: «افغانستان نسبت به هر بخش دیگر به تقویه و بهبود وضعیت معارف و از جمله آموزش های حرفوی و مسلکی نهایت نیاز دارد که وزارت معارف افغانستان با درک این موضوع طی طرح پلان ها و برنامه های مختلف افزایش مراکز تخنیکی و مسلکی را در صدر وظایف خود قرارداده تا بتواند با در نظر داشت ضرورت های مارکیت کار در کشور متخصصین فنی و حرفوی تربیه و به جامعه تقدیم نماید که از یکطرف ضرورت های بازار کار مرفوع شده و از جانبی هم زمینه اشتغال برای جوانان ما مهیا گردد.»

نماینده بنیاد کشور امارات متحده عربی نیز در پیوند به موضوع صحبت نموده و به کمک های خود در راستای بسط و توسعه مراکز تخنیکی و مسلکی تأکید نمود.

از مبلغ پنج میلیون دالر امریکایی کمک که از سوی بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان برای وزارت معارف صورت گرفته، قرار است یک باب انستیتیوت تخنیکی و مسلکی که با صنوف درسی، لابراتوار ها و ورکشاپ های کارهای عملی، میادین ورزشی و غیره و سایل درسی مجهز می باشد اعمار گردیده و ظرفیت 1000 تن محصل را دارا خواهد بود.

زمین این انستیتیوت از طرف وزارت معارف تهیه شده و هم چنان این وزارت تعهد نموده که سایر سهولت ها را در زمینه فراهم خواهد نمود.

انستیتیوتی به ارزش پنج میلیون دالر در کابل تهداب گذاری شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد