اهانت-به-رسانه-ها-و-خبرنگاران-خلاف-قوانین-نافذه-کشور-است

شماری از رسانه ها بر اساس مسئولیت قانونی شان خبر مبنی بر محاصره خانه جنرال دوستم را نشر کردند، حزب جنبش ملی در پیوند به این قضیه رسانه ها را اجیر خوانده و به خبرنگاران اهانت نموده است.

به گزارش افغان نیوز: بشير احمد تينج، عضو مجلس نمايندگان و سخنگوي ژنرال عبدالرشيد دوستم معاون نخست رياست جمهوري در واكنش به محاصره ي خانه آقاي دوستم توسط نظاميان، در صفحه فيسبوكش از رسانه ها به شدت انتقاد نموده و بدون مشخص نمودن رسانهء، همه رسانه ها را اجير خوانده است.

از بامداد امروز سه شنبه شماري زيادي از نظاميان مسلح با سلاح هاي سنگين و تانك هاي زره دار تمام جاده هاي منتهي به خانه ژنرال دوستم را مسدود نموده و اطراف خانهء معاون نخست رييس جمهور با نظاميان ( ارتش ملي، امنيت و پوليس) محاصره شده است.

رسانه ها و خبرنگاران به اساس مسووليت قانوني كه دارند از اين رويداد خبر و گزارش نشر نمودند، اما بشير احمد تاينج يكي از سخنگويان ژنرال دوستم نشرات رسانه ها را برخلاف ميل شان دانسته به همه رسانه ها "اجير" خطاب نموده و به آزادي بيان اهانت نموده است.

دفتر ني حمايت كننده رسانه هاي آزاد افغانستان، اين واكنش سخنگوي معاون نخست رياست جمهوري را غير قانوني دانسته و بيشتر از اين اهانت به ارزش هاي آزادي بيان و رسانه ها را بر نميتابد.

عبدالمجيب خلوتگر، رييس عمومي دفتر ني در بيانيه ي گفت:" هر گاه آقاي تاينج در رابطه به نشرات رسانه ي ملاحظه ي داشت، بهتر بود آنگونه كه قانون رسانه ها حكم مي كند به كميسيون بررسي تخطي هاي رسانه يي شكايت شان را درج ميكرد، نه اينكه به همه رسانه ها و آزادي بيان اهانت مي نمود."

پس از روي كار آمدن حكومت وحدت ملي در افغانستان، چندين بار رسانه ها و خبرنگاران از سوي مقامات ارشد دولتي اهانت شده اند.

بار نخست رييس جمهور غني با واژه هاي نامناسب و اهانت آميز رسانه هاي كشور را توهين نمود، سپس انوار الحق احدي رييس يك جريان سياسي و وزير پيشين ماليه، رسانه ها را مزدور خوانده بود و در هفتهء پيش سخنگوي وزارت دفاع ملي نيز در يك برنامه تلويزيوني خبرنگاران را "ديوانه" خطاب نموده و اهانت كرد.

دفتر ني، اين گونه برخورد هاي اهانت آميز در برابر رسانه هاي كشور از سوي بلندترين مقامات دولتي را پذيرفتني نمي داند و از نهاد هاي عدلي و قضايي جمهوري اسلامي افغانستان مي خواهد تا پس از اين با افراد و اشخاصي كه رسانه ها و خبرنگاران را اهانت مي كنند، مطابق قانون برخورد نموده و آنان را مجازات نمايد.

اهانت به رسانه ها و خبرنگاران خلاف قوانین نافذه کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد