اوضاع-نابسمان-هرات،-و-نگرانی-مردم

شماری از شهروندان ولایت هرات در غرب کشور از موجودیت افراد مسلح سارق در کوچه، جاده و سرک‌های عمومی این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش افغان خبر: به گفته آنها سارقان مسلح همیشه با استفاده سلاح‌های گرم و سرد، در جاده ها مردم را توقف داده؛ وسایل نقلیه شان را به شمول موتر، موتور سایکل، مبایل همراه و... را سرقت می‌کنند.

سمیع الله هاشمی، یک تن از افرادیست که چندی پیش موتر او را از مقابل چهار راهی آب بخش سرک باد مرغان ولایت هرات دزدان مسلح سرقت کرده‌اند.

او گفت نگرانی مردم این است که با وجود نیروه‌های امنیتی در کنار سرک‌ها، چرا این اتفاقات به حالت عادی صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود که نیروهای امنیتی در جاده‌های شهر هرات گشت و گذار ندارند، و بروز این وضع موجب این گونه حادثات سرقتی می‌شود.

به گفته او اگر دولت مرکزی برای حل این قضیه برنامه‌ی‌ روی دست نداشته باشد، آمار افراد سارق در آینده نه چندان دور افزایش خواهد یافت.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات ضمن تایید این خبر می‌گوید: "بنابر شکایات مردم نیروهای امنیتی یک سلسله عملیات‌ در نقاط گوناگون شهر هرات به راه انداخته‌اند، تا وسایل شهروندان این ولایت از سوی سارقان پیدا شود".

او افزود که طی این برنامه نظامی تا کنون 40 تن از تبهکاران از سوی نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده‌اند.

آقای فرهاد علاوه می‌کند بازداشت این افراد می‌تواند، آمار سرقت و دیگر جرایم جنایی را در سطح شهر هرات کاهش دهد.

او خاطر نشان کرد اداره محلی هرات تلاش بر این دارد، تا باشندگان این ولایت در رفاه و آرامی کامل زندگی شان را سپری کنند و هیچ معضلی آنها را تهدید نکند.

با این وجود خواستیم نظریات مقامات فرماندهی پلیس هرات را در این مورد با خود داشته باشیم، اما آنها حاضر به پاسخگویی نشدند.

هرات از شهر‌های نسبتا امن کشور می‌باشد، که این روزها وجود سارقان مسلح در جاده‌ها، نگرانی‌های زیادی را برای مردم این ولایت به بار آورده‌است.

اوضاع نابسمان هرات، و نگرانی مردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد