اولین-بنیاد-مساعدت-به-نیروهای-امنیتی-متضرر-از-جنگ-افتتاح-گردید

مسئولان بنیاد مساعدت به نیروهای امنیتی می‌گویند؛ هدف از ایجاد این بنیاد، کمک به سربازان و خانواده‌های نیروهای امنیتی است که در میدان جنگ با مخالفین دولت و حملات انتحاری و انفجار متضرر گردیده اند.

انجنیر رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی و رئیس بنیاد مساعدت برای قهرمانان کشور امروز (پنج شنبه ۲۲میزان) در افتتاح این نهاد گفت؛ هیچ نهاد مشخصی در کشور وجود ندارد که برای سربازان متضرر از جنگ کمک معنوی و مالی کند، او گفت؛ بنیاد مساعدت برای قهرمانان ،اولین نهادی است که به هدف کمک به سربازان متضرر از جنگ ساخته شده است.

آقای نبیل بیان داشت؛ این بنیاد به هدف حمایت از خانواده‌های آن عده از نیروهای امنیتی افغان ساخته شده که در راه خدمت به وطن معلول و مجروح شده اند ویا جان‌های خود را از دست داده باشند.

بنیاد مساعدت، خدماتی از قبیل (دادخواهی عمومی و خدمات حقوقی، خدمات حمایوی طبی، روانی و بازتوانایی، ایجاد شغل و فراهم ساختن بورسیه تحصیلی) را ارائه می کند.

رحمت الله نبیل گفت؛ ملت و دولت باید دست در دست هم دهند تا از نیروهای امنیتی حمایت همه جانبه انجام گیرد تا انها بتوانند در مقابل دشمن به خوبی ایستادگی کنند.

به گفته‌ی او از 40 سال به این سو جنگ به افغانستان تحمیل میشود و تمام زیربناهای این کشور را تخریب کرده است. وی افزود؛ جامعه جهانی باید از نیروهای امنیتی افغان حمایت کند و لانه های تروریستان را در خارج از مرزهای کشورمان مورد هدف قرار دهند.

نبیل گفت؛ باید فرهنگ حمایت از نیروهای امنیتی در بین شهروندان کشور ایجاد شود و مردم با حمایت معنوی خود بتوانند به سربازان روحیه بدهند تا انها به خوبی در مقابل دشمن مبارزه کنند.

پس از سقوط گروه طالبان در سال ۲۰۰۱میلادی ده‌ها هزار سرباز جان‌های خود را در میدان جنگ با گروهای مخالف دولت از دست داده اند که کمک رسانی به انها وظیفه حکومت است، اما حکومت نیز هیچ توجهی به انها ندارد.

 

اولین بنیاد مساعدت به نیروهای امنیتی متضرر از جنگ افتتاح گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد