اولین-مرکز-تداوی-مرض-سرطان-در-کابل-افتتاح-شد

مسئولان وزارت عامه می‌گویند؛ این نخستین مرکزی تداوی مرض سرطان در کشور است که به صورت رایگان بیماران مبتلا به این مرض را تحت تداوی قرار می‌دهد.

به گزارش افغان خبر؛ فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان روز (پنج شنبه 6 عقرب) نخستین مرکزی تداوی بیماری سرطان در کشور را با حضور رولا غنی بانوی اول کشور در کابل افتتاح کرد.

آقای فیروز گفت؛ این مرکز بیست و پنج بستر دارد که بیماران مبتلا به سرطان را به صورت رایگان تحت تداوی قرار میدهد. فیرزو افزود؛این مرکز با امکانات و وسایل طبی مدرن و پیشرفته تجهیز شده است.

او بیان داشت؛ این مرکز در بخش‌های تشخیص مقدم، تداوم داخله،‌ جراحی و شیموتراپی فعالیت می‌کند.

فیروزالدین فیروز در مراسم افتتاح این مرکز گفته است: «این مرکز به خاطر تشخیص مقدم و تداوی با دوام امراض سرطانی در شفاخانه جمهوریت ایجاد شده که سالانه حدود ۲۰ هزارتن به انواع مختلف امراض سرطان در افغانستان مبتلا می‌شوند و بیش از پانزده هزار تن از آنان جان‌های‌شان را از دست می‌دهند».

وزیر صحت عامه افزود؛ دیپارتمنت انکولوژی نیز به‌خاطر جواب‌دهی به نیازهای مبرم مردم به منظور تداوی و مراقبت‌های حمایتی امراض سرطانی، عرضه خدمات وقایه‌ای و تشخیص مقدم در چوکات این وزارت ایجاد شده و قرار است در هفته آینده یک مرکز مشابه بخش معالجه و تشخیص امراض سرطانی در شفاخانه استقلال نیز به بهره‌برداری سپرده شود.

وزارت صحت عامه گفت؛ شایع‌ترین نوع سرطان‌ها در کشور، سرطان‌های ثدیه (پستان) مری، معده، لب، دهن، رحم و ریه می‌باشند.

اولین مرکز تداوی مرض سرطان در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد