اولین-نمایشگاه-صنعت-ساختمانی-درکابل-افتتاح-گردید

نمایشگاه تولیدات ساختمانی و صنعتی با حضور مقام های دولتی و متشبثین داخلی و خارجی با همکاری اداره مستقل انکشاف زون پایتخت افتتاح گردید.

به گزارش افغان نیوز:  این نمایشگاه بزرگ تولیدات ساختمانی و صنعتی امروز دوشنبه ( 19 – سرطان)، افتتاح شد و به مدت سه روز بروی بازدید کنندگان باز خواهد بود.

الهام عمر هوتکی رییس عمومی اداره مستقل انکشاف زون پایتخت میگوید:« برگزاری این نمایشگاه زمینه خوب برای جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی میباشد».

آقای هوتکی می افزاید، راه اندازی چنین برنامه ها روند بهتر هماهنگی و دسترسی سرمایه گذاران را به معلومات و اطلاعات مورد نیاز پروژه ها و پلان های انکشافی ادارات سکتور شهری و ساختمانی بیشتر ساخته، سبب ایجاد رقابت سالم میان شرکت های ساختمانی خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت، این نمایشگاه فرصت خوبی برای مجموع وزارت خانه ها، سفارت خانه ها و سایر نهادهای ذیربط بوده تا با استفاده از این فرصت کلیدی بر روابط تجارتی خویش حضور به هم رسانند.

عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل در پیوند به برگزاری این نمایشگاه از دست اندر کاران ساختمانی خواستار حضور دراین محفل شده و ابراز دشته است که بعد از بررسی پروژه های مختلف تحت پلان ادارات سکتور شهری برای اخذ ان به رقابت بپردازند.

آقای حبیب زی اضافه میکند، با راه اندازی چنین نمایشگاه ها، فاصله را میان تمام سکتورهای خصوصی و دولتی کاهش داده و زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور مساعد میسازد.

از سوی هم سخی احمد پیمان رییس عمومی انجمن صنعت کاران افغانستان بیان میدارد؛ تولیدات ما درکشور از جایگاه خوبی برخوردار بوده که تا بحال  27 سکتور تولیدی به تلاش تمام دست اندرکاران شرکت های تولیدات ساختمانی و سکتور صنعتی ایجاد شده و روند تولیدات تمام بخش ها دامه دارد.

آقای پیمان علاوه میکند، به نمایندگی از تمام شرکت های تولیدات ساختمانی و صنعتی از حکومت افغانستان خواستار همکاری در تامین امنیت شده تا شرکت ها و سکتورهای خصوصی و دولتی در راستای تولیدات شرکت های ساختمانی و صنعتی جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور فعالیت های شان را بهبود بخشند.

وی نیز از سرپرست شاروالی کابل خواهان صدور مجوز فعالیت برای تمام سکتورهای خصوصی برای ایجاد شرکت و فابریکه های بزرگ تولیدی در افغانستان شده است. اما؛ از حکومت میخواهد که در تامین امنیت شهروندان و خصوصا سکتورهای تولیدات  ساختمانی و صنعتی از هیچ تلاشی دریغ نورزد.

همچنان آقای پیمان از محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور خواستار طبقه بندی  و تفکیک میان شرکت های که مالیات نمی پردازند و بصورت مخفیانه فعالیت های غیرقانونی دارند با شرکت های که به دولت مالیات داده و بصورت قانونی جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور فعالیت دارند شده است.

حامد اکرام والی ولایت کابل برگزاری این نمایشگاه ها را به نفع تمام تجاران و صنعت گران افغانستان خوانده و همچنان ابراز داشته است که راه اندازی چنین نمایشات برای خود کفایی و توسعه اقتصادی کشور مفید و تاثیر گذار میباشد.

قابل ذکر است که این نمایشگاه به منظور هماهنگی بیشتر میان ادارات سکتورشهری و خصوصی، جلب متشبثین داخلی و خارجی و آگاهی دهی طی برنامه های متعدد معلوماتی  در مورد پلان ها، برنامه ها و نحوه کار اداره مستقل انکشاف زون پایتخت و ادارات حکومتی که عرضه کننده خدمات درعرصه انکشاف سکتورشهری و ساختمانی در افغانستان میباشند، برگزار گردید است.

 

 

 

 

 

اولین نمایشگاه صنعت ساختمانی درکابل افتتاح گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد