اولین-نمایشگاه-صنعت-پلاستیک-در-کابل-افتتاح-شد

محمد محقق معاون ریاست اجراییه در افتتاح اولین نمایشگاه صنعت پلاستیک در کابل گفت؛ رشد افغانستان  تنها با تامین امنیت امکان پذیر نیست و باید صعنت این کشور نیز همانند امنیت تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ محمد محقق معاون ریاست اجراییه امروز ( سه شنبه 12 ثور) در اولین نمایشگاه صنعت پلاستیک در کابل گفت؛ نبود صنعت یکی از جدی ترین مشکلات سد راه مردم افغانستان است و حکومت وحدت ملی در تلاش است تا این مشکلات را با تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی بر طرف سازد.

آقای محقق گفت؛ همه ساله صدها جوان به دلیل نبود اشتغال کشور را به مقصد کشورهای خارجی ترک می‌کنند و اگر زمینه کار برای انها فراهم باشد، هیچ کس دوست ندارد که کشور خود را ترک کنند.

معاون دوم ریاست اجراییه بیان داشت؛ رشد افغانستان تنها با تامین امنیت امکان پذیر نیست بلکه باید صنعت این کشور نیز تقویت شود. او افزود؛ با وجود اینکه تروریستان در همه اطراف افغانستان داخل میشود اما نباید تلاش برای رشد صنعت متوفق ساخته شود.

محقق تاکید کرد؛ فعال سازی پارک‌های صنعتی یکی از جدی ترین و مهم ترین نیاز سرمایه گذاری در کشور است و حکومت تلاش می‌کند تا این پارک های فعال ساخته شوند.

در همین حال قربان حقجو معین تجارتی وزارت تجارت در این برنامه گفت؛ افغانستان سالانه 300 میلیون دالر جنس پلاستیک از خارج کشور وارد میسازد که از این میان 100 میلیون ان از کشور ایران وارد افغانستان میشود.

حقجو گفت؛ وزارت تجارت در مدت بیشتر از یک سال تمام تلاش خود را به خرج داده است تا سرمایه گذاری در کشور رونق داده شود و در سال 1395 در سراسر کشور 682 میلیون دالر سرمایه گذاری صورت گرفته بود که این رقم در سال جاری 1.5 ملیارد دالر است.

معین تجارتی وزارت تجارت بیان داشت؛ وزارت تجارت متن قانون سرمایه گذاری را تدوین و برای طی مراحل به وزارت عدلیه فرستاده است که با توشیح این قانون حکومت مکلف خواهد بود تا از سرمایه گذاران حمایت کنند.

او افزود؛ زارت تجارت پالیسی ملی تجارت را تهیه کرده است که به زودی در اختیار صنعتکاران قرار میگرد.

در همین حال خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور گفت؛ اولین نمایشگاه صنعت پلاستیک در 95 غرفه برای مدت سه روز افتتاح شد که در این نمایشگاه مسئولات از صنعتکاران افغانستان، ایران و ترکیه و چین به نمایش گذاشته شدند.

آقای الکوزی بیان داشت؛ در سراسر کشور بیشتر از دو صد کارخانه صنعت پلاستیک موجود است که از این میان 102 کارخانه ان فعال است.

معاون اتاق افزود؛ نبود زیربنای اقتصادی یکی از جدی ترین مشکلات سد راه تاجران و سرمایه گذاران در کشور است و برای بیرون رفت از ان مشکلات باید حکومت توجه جدی برای جلب سرمایه گذاری در بخش زیربناهای اقتصادی داشته باشد.

این مسئول اتاق تجارت گفت؛ از زمان که اداره آیسا توسط رئیس جمهور غنی لغو شده است دیگر یک جریب زمین به صنعت کاران توزیع نشده است و هیچ نهاد نیز وجود ندارد که برق و زمین به سرمایه گذاران توزیع کند.

نمایشگاه صنعت پلاستیک برای مدت سه روز از تاریخ 12 ثور تا 15 ثور در کابل افتتاح شد که در این نمایشگاه 95 غرفه از کشورهای افغانستان، ایران و ترکیه و چین به نمایش گذاشته شده اند.

 

 

اولین نمایشگاه صنعت پلاستیک در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد