اولین-کاروان-حجاج-افغانستان،-برای-انجام-مناسک-حج-،-عازم-عربستان-شدند

تعداد۵۸۰ تن برای ادای فریضه حج، امروز کابل را به مقصد بیت‌الله الحرام ترک کردند و با اعزام این تعداد حاجی، روند سفر حجاج افغانستان به عربستان آغاز گردید.

به گزارش افغان خبر: تعداد ۵۸۰ تن امروز دوشنبه (۱۸ اسد) با اولین پرواز شرکت هوایی آریانا راهی عربستان سعودی برای ادای مراسم حج شدند.

هم‌زمان با این ۱۴۰ تن از میدان هوایی هرات نیز به‌سوی مکه حرکت کردند تا اولین کسانی باشند که در سال جاری برای انجام مراسم حج وارد مکه می‌شوند.

وزارت ارشاد،حج و اوقاف نیز از سهولت‌های بیشتر برای حاجیان افغان در شهرهای مکه و مدینه خبر می‌دهد و تأکید دارد که روند فرستادن حاجیان به‌خوبی آغازشده است.

در سال جاری حدود ۲۴هزار تن از افغانستان آماده رفتن به عربستان سعودی شدند تا در مراسم دینی حج شرکت نمایند.

فیض محمد عثمانی، وزیر ارشاد،حج و اوقاف در کابل بیان کرد که با سفر اولین کاروان حج کنندگان افغان روند سفر حاجیان آغاز می‌شود.

وی افزود بااینکه در عربستان هوا گرم است، وزارت حج افغانستان تلاش کرده است تا سهولت بیشتری را برای حاجیان فراهم سازد تا آن‌ها با مشکل مواجه نشوند.

آقای عثمانی گفت که هر کاروان حجاج شامل مسئول صحی و افراد راهنما است تا از یک اگر کسی در جریان مراسم حج به مشکل صحی برمی‌خورد به زودترین فرصت تحت تداوی قرار گیرد و در ضمن استادان رهنما در جریان انجام مراسم حج حاجیان را برای ادای فریضه حج کمک می‌کنند.

عثمانی تصریح کرد که امروز اولین دو کاروان از ولایت کابل و هرات به‌سوی عربستان سعودی حرکت می‌کنند.

برای انجام فریضه حج در هنگام عید قربان سالانه میلیون‌ها تن مسلمان از سراسر دنیا به عربستان سعودی میاید و با گرم بودن هوا در سال جاری نیاز است تا ترتیبات بیشتری را دولت عربستان روی دست گیرد تا از تلفات حاجیان جلوگیری نماید.

همچنان سال گذشته با سقوط یک جرثقیل در منطقه منا حدود ۱۳۰۰ تن از حاجیان کشته شدند و نزدیک به هزار تن دیگر زخم برداشتند که بیشترشان تبعه ایران بودند.

اولین کاروان حجاج افغانستان، برای انجام مناسک حج ، عازم عربستان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد