اولین-کنفرانس-انرژی-پایدار-در-افغانستان-گشایش-یافت

اولین نشست انرژی پایدار افغانستان امروز با حضور مقامات عالی رتبه دولتی دردانشگاه پل تخنیک کابل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه(18 ثور) دراین کنفرانس گفت: افغانستان یکی از کشورهای است که از لحاظ منابع و انرژی در سطح جهان پیشتاز و یکتا است.

عبدالله عبدالله تصریح کرد، کشور ما بزرگترین  منبع انرژی پایدار در جهان است اما به دلیل عدم نیروی کار این منابع به خارج از کشور صادر شده و با قیمت های گزاف وارد بازار می شود در حالی که این منابع از کشور ما به صورت رایگان خارج می شود.

رئیس اجراییه افزود:" ما به دلیل نبود مدیریت و صرفه جوی نتوانسته ایم مشکل انرژی برق خود را حل نمایم پس باید خوب مصرف کردن و استفاده درست از وسایل برقی در صرفه جوی آن بکوشیم تا با مشکلات موجود کنار بیاییم."

وی همچنان یکی دیگر از راههای توسعه و رشد انرژی و رفع مشکلات خصوصی سازی را بهترین راه برای انکشاف منابع اقتصادی دانست و تاکید کرد که شرکت ها با رفتن در بازار رقابت می توانند رشد کنند و از قید دولت رها شوند.

آقای عبدالله خاطر نشان ساخت شرکت برشنا تا زمانی که یک شرکت دولتی محسوب می شد میلیارد ها دالر قرضدار بود و تمامی چرخه کارش با پول قرض به گردش بود اما با خصوصی سازی این شرکت حدود128 ملیارد افغانی سرمایه دارد و کار می کند.

داکتر عبدالله استفاده از جوانان تحصیل کرده و شایسته را در نهادهای خصوصی زمینه رشد این شرکت ها دانست و اظهار داشت که این نیروی کار می توانند روزی کشور را به خود کفایی و استقلالیت برساند.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب نیز با حضور در این مراسم گفت: استفاده از انرژی برق می تواند فرصت مناسب کاری و شغلی را برای جوانان فراهم سازد.

وزیر انرژی و آب اضافه نمود استفاده از انرژی پایدار یک گام مثبت در راستای خودکفایی کشور به حساب می آید.

 قابل ذکر است که این کنفرانس برای 4 روز که از 18 ثور آغاز و تا 21 ثور ادامه خواهد داشت.

اولین کنفرانس انرژی پایدار در افغانستان گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد