اوچا-آفت‌های-طبیعی-به-مردم-افغانستان-آسیب-رسانده-است

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که با وجود چالش‌های متعدد مانند خشک‌سالی، آلودگی آب‌و‌هوا، سیلاب‌های بی‌سابقه در سال گذشته میلادی، خانواده‌ها در افغانستان را بیش‌تر آسیب‌ رسانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) امروز ( دوشنبه، 13 حمل) در گزارشی گفته است که با وجود چالش‌های متعدد مانند خشک‌سالی، آلودگی آب‌و‌هوا، سیلاب‌های بی‌سابقه در سال گذشته میلادی، خانواده‌ها در افغانستان بیش‌تر آسیب‌ دیده است.

این سازمان بر بنیاد ارزیابی جمعیت هلال احمر افغانستان ((ARCS گزارش داده است که تنها در ماه اگست سال ۲۰۲۳، در سیلاب‌های خارج از فصل، ۶۱ نفر جان باختند، ۲۴ نفر زخمی شدند و ۶ تن دیگر نیز مفقود شده‌اند.

در این گزارش آمده است که با تلف‌شدن ۳۷ نفر در سیلاب‌ها در ولایت میدان وردک، باشندگان این ولایت بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند.

این سازمان در گزارش چند روز قبل خود گفته بوده که در پی بارندگی‌های شدید اخیر در افغانستان 1 هزارو 500 جریب زمین زراعتی از بین رفته و 540 خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

در این گزارش آمده بود که در پی این پی بارندگی‌ها، 7 نفر کشته و 348خانواده آسیب‌دیده است. این سازمان تاکید کرده بود است که این سومین بار است که در کم‌تر از یک ماه گذشته، سیل در منطقه شمالی افغانستان جان 7 نفر را گرفته و بیش‌از 300 خانواده آسیب‌دیده است.

دفترهماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گفته بود که بیش‌ترین خسارات از ولایت‌های فاریاب، ننگرهار و دایکندی گزارش شده است.

اوچا: آفت‌های طبیعی به مردم افغانستان آسیب رسانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد