اوچا-از-احتمال-خشک‌سالی-شدید-در-افغانستان-خبر-داد

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید تا به امروز زمستان در افغانستان خشک، گرم بوده است و احتمال خشک‌سالی در این کشور وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ این دفتر امروز (سه‌شنبه، ۳ دلو) در ایکس آورده است که بدون بارش برف قابل توجه در آینده‌ی نزدیک، افغانستان ممکن است خشک‌سالی شدیدی را تجربه کند که بر کشاورزی للمی و آبی، محصولات فصلی، علفچرها و جابه‌جایی جمعیت تأثیر می‌گذارد.

پیشتر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) گفته بود که تکرار خشک‌سالی دغدغه‌ی اصلی کشاورزان افغانستان است.

فائو گفته بود که ۷۰ درصد از کشاورزانی که بیش از دو هکتار کشت می‌کنند، کاهش سطح زیر کشت را گزارش کرده‌اند، درحالی‌که در میان کشاورزانِ کم‌تر از یک هکتار، ۶۳ درصد از کاهش سطح زیر کشت گفته‌اند.

به‌گفته‌ی فائو، آفات حیوانی، بیماری‌های گیاهی و علفچرها نگرانی‌های دیگر کشاورزان اند.

شریف الله پیروز، استاد دانشگاه به آژانس افغان نیوز می‌گوید که موضوع تغییر اقلیم امروزه در تمام جهان یک موضوع حاد است و افغانستان ششمین کشور آسیب پذیر از تغییرات اقلیمی می‌باشد که ۰،۰۸ فیصد در تغیرات اقلیمی نقش دارد.

آقای پیروز افزود که خشک‌سالی و گرم شدن هوا یکی از عوامل باران‌ و سیلاب‌های فصلی و آلودگی هوا  است که افغانستان نیز از آن زیان‌های جدی دیده است.

این در حالی است افغانستان یک کشور زراعتی بوده ا کثریت مردم این کشور از طریق زراعت و دامداری امرار معیشت می‌کنند، اما خشک‌سالی‌های پی‌درپی تاثیر مستقیم، روی اقتصاد مردم افغانستان گذاشته است.

 

اوچا از احتمال خشک‌سالی شدید در افغانستان خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد