اگر-حکومت-انان-را-حمایت-کند،-تمام-نیازمندی-کفش-را-برآورده-میسازند

شماری از تولید کنندگان کفش در کابل می‌گویند که اگر حکومت از انان حمایت کند و تعرفه مواد خام وارداتی را کاهش دهد و مالیات کفش خارجی را افزایش دهد، انان قادر به تولید تمام نیازمندی کفش داخلی اند.

سید محمد رئیس کارخانه تولیدی کفش شجاعی در گفتگوی ویژه به خبرگزاری افغان نیوز گفت: مدت چهار سال میشود که کارگاه وی کفش تولید میکند و اگر حکومت حمایت کند این کارگاه قادر به تولید تمام نیازمندی کفش باشندگان کابل است.

محمد بیان داشت: محصولات تولید کارگاه‌ها داخلی به مراتب با کیفیت تر از محصولات مشابه خارجی اند و مردم محصولات داخلی را بیشتر نسبت به محصولات خارجی استقبال می‌کنند.

این تولید کننده کفش افزود: محصولات که این کارگاه‌ها تولید می‌کنند کاملا چرم است و از کیفیت لازم برخوردار اند. او گفت: اگر محصولات مشابه خارجی به شکل قانونی وارد کشور شود توان رقابت با محصولات داخلی را ندارد اما در سال‌های اخیر که این تولید کنندگان کفش تولید میکنند محصولات خارجی به شکل قاچاق وارد کشور میشوند.

احمد یکی از دیگر از تولید کنندگان کفش به خبرگزاری افغان نیوز گفت: " اگر حکومت از تولید محصولات داخلی حمایت کند انان قادر به تولید روزانه 500 جوره کفش اند اما در حال حاضر به دلیل نبود بازار این کارگاه ها روزانه 50 جوره کفش تولید میکنند".

احمد افزود: انان میتواند زمینه  کار برای صدها جوان فراهم کنند.

 از سوی دیگر مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع گفت: وزارت تجارت و صنایع برای رشد صنعت داخلی مالیه مواد خام وارداتی را از 8 درصد به یک درصد کاهش داده است و این اقدام وزارت تجارت و صنایع تشویق صنعتکاران است.

اقای قوقندی بیان داشت: اگر صنعتکاران و به خصوص تولید کنندگان کفش بتواند نیازمندی مردم را در داخل برآورده سازند، وزارت تجارت و صنایع از واردات محصولات خارجی جلوگیری میکند.

تولید کنندگان کفش تاکید دارند که اگر حکومت از انان حمایت کنند، این صنعتکاران میتواند تمام نیازمندی کفش داخل را تا چهار سال اینده برآورده سازند.

در حال حاضر هر جوره کفش تولید داخلی از یک هزار افغانی گرفته تا 16 صد افغانی به فروش میرسد.

 

اگر حکومت انان را حمایت کند، تمام نیازمندی کفش را برآورده میسازند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد