اگرازجانب-حکومت-کمک-مالی-نشود-نمی-تواند-ادامه-تحصیل-دهد

رضا رفعت اول نمره عمومی کانکور سال گذشته در مصاحبه ی با خبرگزاری افغان نیوز گفت :مشکلات اقتصادی امانش را بریده واگر ازجانب حکومت حمایت مالی نشود از تحصیل باز خواهد ماند.

 رضا رفعت اول نمره عمومی کانکور سال گذشته در مصاحبه ای ویژه به افغان نیوز گفت: اگر حکومت و بزرگان در زمینه مالی با او همکاری نداشته باشند نمی تواند در رشته ای طب که بیشترین هزینه را دارد ادامه تحصیل نماید.

رضا رفعت پیشنهاد میدهد در صورتی که حکومت برای تشویق و کاهش بی سوادی در کشور تلاش نموده ودانش آموزان با استعداد ولی کم توان را کمک نماید تا آنان از درس و تحصیل دلسرد نشوند و بتوانند به راحتی و آرامش خاطر درس بخوانند.

آقای  رفعت تصریح نمود گرچه تلاش انسان ثمره بخش تر از پول و دارای است اما مصارف ضروری که برای تحصیل نیاز است را باید بتوانیم برآورده سازیم تا موفق باشیم در غیر آن نگرانی ها ،کمبودی ها وهمچنان نیازهای اولیه نمی گذارد انسان به راحتی کسب علم کند.

اول نمره کانکور 95 اظهار می دارد که 12 سال مکتب را به خوبی و تلاش های شبانه گذرانده است اما مسولیت در قبال خانواده و رسانیدن لقمه نانی برای خانواده دست و پاگیر انگیزه درس خواندن انسان می شود.

به باور رفعت؛  دوست نیکو بعد از خانواده می تواند مهمترین نقش را در زندگی انسان داشته باشد وی اذعا کرد که من همیشه با کسانی که بالاتر از خودم و علمیت شان بیشتر از خودم است ایجاد رابطه رفاقت می کردم به همین دلیل یکی دیگر از رمزهای موفقیتم در کانکور داشتن دوستانی نیکو می باشد.

او اضافه کرد نظر به زحماتی که کشیده ام و نیز تشویق ها و دعاهای خانواده و اطرافیانم همرایم بود قبل از اعلام نتبجه 90 درصد اطمینان داشتم که در انتخاب اول (طب معالجوی) کامیاب خواهم شداما هرگز انتظار نداشتم که مقام اول را از آن خود نمایم.

وی همچنان از پروسه امتحان سال گذشته راضی به نظر می رسد و می افزاید که سیستم بایومتریک برای اولین بار در کانکور سال گذشته توانسته بود شفافیت کامل را در روند امتحان و جلوگیری از تقلب به وجود آورد.

اول نمره کانکور سراسر سال گذشته درپیامی خطاب به سایر کانکوری های سال آینده گفت: مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سایر مشکلات نمی تواند مانع پیشرفت و ترقی انسان شود چنان که من در خانواده ی با اقتصاد بسیار پایین 12 سال با موفقیت و کامیابی درس خوانده ام.

اگرازجانب حکومت کمک مالی نشود نمی تواند ادامه تحصیل دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد