با-رعایت-بهداشت،-مرگ-و-میر-مادران-کاهش-میابد

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور میگوید که امراض اسهالی، سوی تغذیه، کم حافظه‌گی و کم حوصله گی از مواردی هستند که جان افراد را میگیرند و میزان گسترش این امراض رابطه مستقیم با محیط پاک و ناپاک دارد.

به گزارش افغان: فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه کشور امروز سه شنبه (2قوس) در کابل گفت که رعایت حفظ الصحه باعث توانایی و سالم بودن افراد جامعه را تضمین میکند.

به گفته اقای فیروز امراض که باعث کوتاهی قد میشود و خانم های که در زمان ولادت شان از بین میروند ارتباط مستقیم با محیط ناپاک دارد که در آن زندگی کرده است.

به گفته وزیر صحت عامه کشور پولیو یا " فلج اطفال" که مردم افغانستان هنوز از این مرض رنج می‌برد تاثیر از محیط ناپاک دارد که اطفال بیشتر مصاب به این مرض میشوند.

اقای فیروز میگوید که نبود حفظ الصحه خوب و نا مناسب باعث میشود که تاثیرات بدی" اقتصادی، اجتماعی، و اخلاقی" را به بار بیاورد.

به گفته وزیر صحت عامه کشور استفاده نکردن 19 درصد مردم از تشناب باعث بروز امراض گوناگون میشود که باعث شکستن کمتر اقصاد یک جامعه میگردد.

اقای فیروز میگوید که حکومت وحدت ملی در راستای میثاق شهروندی بیشتر از 12 هزار قریه از داشتن تشناب ها و حفظ الصحه یاری رسانده است.

با رعایت بهداشت، مرگ و میر مادران کاهش میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد