باز-سازی-پل-سوخته؛-هزاران-متریک-تن-زباله-جمع‌آوری-شده-است

مسوولان شهرداری کابل می‌گویند که در جریان پاک‌ کاری پل‌سوخته ده‌ها جسد پیدا و بیش‌از ۷ هزار تن متریک زباله جمع‌آوری و انتقال داده شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ نعمت الله بارکزی، سخنگوی شهرداری کابل روز گذشته (سه‌شنبه، ۲ حوت) در یک نشست خبری گفت که در ۲۵ روز کاری در ساحه پل‌سوخته کابل ۵۹ جسد کشیده شده و به مقدار ۷ هزارو ۵۰۰ تن متریک زباله از این ساحه انتقال داده شده است. 

بارکزی افزود که طی سه ماه اخیر، ۱۴۴ جسد ناشناس و بدون وارث از سطح شهر کابل جمع آوری شده که ۲۸ جسد آن از جریان پاک کاری ساحه پل‌سوخته از انبارهای زباله کشیده شده بود و از سوی شهرداری‌ کابل به خاک سپرده شده اند. 

او می‌گوید که مراسم خاکسپاری این افراد پس از مرحله تشخیص از سوی طب عدلی و صدور جواز دفن، توسط ریاست امور فرهنگی شهرداری کابل صورت گرفته است. 

سخنگوی شهرداری کابل می‌گوید که به همکاری نهادها و ادارات مربوطه پل سوخته پس از پاک سازی از وجود معتادان، زباله و بی نظمی‌های شهری کار زیباسازی از قبیل ترمیم و بهسازی کتاره‌ها، جدول‌ها، رنگ آمیزی، سنگ فرش پیاده روها و تحکیمات پل آغاز شده و تاکنون هم کار زیبا سازی آن جریان دارد. 

در همین حال، شماری از شهروندان کابل می‌گویند که جمع‌آوری معتادان از سطح شهر به ویژه پل‌سوخته یک اقدام نیک از سوی شهرداری می‌باشد چون؛ افراد معتاد به مردم مزاحمت می‌کردند. 

نفیسه محمدی، یکی از شهروندان کابل می‌گوید که پاک کاری ساحه پل‌سوخته از وجود معتادان مواد مخدر یک اقدام نیک از سوی شهرداری است زیرا‌؛ این ساحه به آلوده‌ترین ساحه در کابل تبدیل شده بود. 

علی احمد یکی دیگر از شهروندان کابل می‌گوید که پیش از این جسد معتادانی که جان می‌دادند روزها در کنار جاده و پل سوخته می‌ماند و بوی بد آن تمام ساحه را آلوده می‌کرد. 

علی احمد افزود که کفن و دفن اجساد ناشناس از سوی شهرداری در یک ساحه مشخص باعث پاکی شهر می‌شود. 

 

آژانس افغان- مهدی انصاری

 

 

باز سازی پل سوخته؛ هزاران متریک تن زباله جمع‌آوری شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد