بازداشت-فعالان-حقوق-زن؛-سازمان-ملل-خواستار-آزادی-آنان-شد

یوناما، کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگر ویژه این سازمان برای افغانستان خواستار آزادی فعالان حقوق زن بازداشت شده از یک نشست مطبوعاتی در غرب کابل، شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛  کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل افزوده که ماموران امنیتی امارت اسلامی، روز پنج‌شنبه نشست مطبوعاتی "جنبش زنان افغان برای برابری" را مانع شد و اعضای این جنبش را بازداشت کردند.
ظریفه یعقوبی و چهار نفر دیگر روز پنج‌شنبه (۱۲ عقرب) از جریان یک نشست خبری در غرب کابل توسط نیروهای امارت اسلامی بازداشت شده‌اند.
ولکر ترک، کمیشنر عالی حقوق بشر در نشست خبری در جنیوا گفته است: "ما نگران وضعیت این پنج نفر هستیم و از مقام‌های بالفعل در مورد بازداشت آنها اطلاعات گرفته‌ایم."
دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و نهادهای حقوق بشری درباره‌ی بازداشت این افراد ابراز نگرانی کرده‎‌‌‌اند. یوناما گفته است که در مورد وضعیت ظریفه یعقوبی و همکارانش با مقام‌های امات اسلامی صحبت کرده است.
ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان نیز جمعه‌شب (۱۳ عقرب) در توییتی نوشته است که او در نگرانی نهادهای حقوق بشری در مورد افراد بازداشت‌شده شریک است.
بنت افزوده است: "همه افغان‌ها حق دارند اجتماعات مسالمت‌آمیز، آزادی بیان و عقیده، بدون ترس از دستگیری یا ارعاب داشته باشند".
تا کنون مقام‌های امارت اسلامی در مورد بازداشت ظریفه یعقوی و همکارانش چیزی نگفته اند.

بازداشت فعالان حقوق زن؛ سازمان ملل خواستار آزادی آنان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد