بازگشت-خانواده-مهاجر-افغان-از-پاکستان

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان گفته است که طی هفته‌ گذشته ۸۲۰ خانواده‌ مهاجر از پاکستان به‌گونه‌ داوطلبانه و اجباری به افغانستان بازگشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان ا.ا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این خانواده‌ها شامل 4هزار و ۹۷۵ نفر و ۳۹۱ زندانی در زندان‌های پاکستان هستند.

این وزارت گفته که برای برخی از این افراد کمک غذایی توزیع شده و کسانی‌ که بیمار بودند، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

پاکستان به مهاجران و پناه‌جویان غیرقانونی افغانستان تا اول نوامبر مهلت تعیین کرده است که آن کشور را ترک کنند، تصمیم که با واکنش‌های به همراه بوده است.

پاکستان به همه‌ مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان تا ۳۱ اکتبر مهلت داده است تا داوطلبانه خارج شوند یا از اول نوامبر با اخراج اجباری مواجه خواهند شد.

با وجود انتقادها و درخواست‌ نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری برای توقف اخراج اجباری و دستگیری خشونت‌آمیز پناهجویان، پاکستان خانواده‌های افغان را همچنان به افغانستان برمی‌گرداند.

اکسپرس تریبون پاکستان گزارش داده است که مقام‌های این کشور گفته‌اند که اسلا‌آباد تصمیم خود را برای اخراج همه‌ خارجی‌ها، عمدتا شهروندان افغانستان، که به‌طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، تغییر نمیدهند.

بازگشت 820 خانواده مهاجر افغان از پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد