بازگشت-مهاجران-افغان-از-ایران-و-پاکستان-۷۰-درصد-کاهش-یافته-است

مسوولان در وزارت مهاجران و عودت کنندگان می‌گویند که شمار مهاجرانی افغانی که از ایران و پاکستان در سال جاری به کشور بازگشته اند نزدیک به ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجران گفته است که در سال ۲۰۱۶ یک میلیون و ۱۴۷ هزار افغان به کشور بازگشتند. اما این رقم از شروع سال ۲۰۱۷ تا کنون به حدود ۴۶۸ هزار نفر می‌رسد.

بدتر شدن وضعیت امنیتی افغانستان یکی ازدلایل کاهش شتاب روند بازگشت مهاجران به این کشور گفته شده است.

میاخیل به بی بی سی گفته است که دلایل مختلفی عامل کاهش برگشت مهاجران به افغانستان است.

به گفته او، یکی از این دلایل، کاهش کمک‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به مهاجران است که در گذشته به هر مهاجر بازگشته برای کمک به شروع زندگی جدید در افغانستان ۴۰۰ دالر می‌داد ولی حالا ۲۰۰ دالر می‌دهد.

به گفته آقای میاخیل، بیشتر این کاهش، به بازگشت مهاجران از پاکستان مرتبط است. او دلیل کاهش بازگشت مهاجران از پاکستان را تغییر در سیاست‌ سختگیرانه‌ این کشور در قبال مهاجران افغان و ثبت مهاجران غیرقانونی در پاکستان عنوان کرد.

بدتر شدن وضعیت امنیتی و نبود امکانات زندگی برای مهاجران برگشته در افغانستان از دلایل کاهش روند بازگشت مهاجران به این کشور خوانده می‌شود.

بر اساس آمار وزارت مهاجران افغانستان، در حال حاضر حدود دو میلیون مهاجر و پناهنده افغان در ایران و بیشتر از دو میلیون مهاجر افغان هم در پاکستان زندگی می‌کنند.

بازگشت مهاجران افغان از ایران و پاکستان ۷۰ درصد کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد