باشندگان-هفت-ولسوالی-دایکندی-با-خشکسالی-روبرو-هستند-

کاهش ۶۶ در صدی بارندگی و آب در ولایت دایکندی باعث شده است که باشندگان هفت ولسوالی این ولایت به کم بود آب مواجه شوند.

به گزارش افغان نیوز: علی اکبر ناطقی، سخنگوی والی دایکندی، امروز شنبه (۲۲ثور) به افغان نبوز گفت:« از میان ده ولسوالی دایکندی تنها سه ولسوالی آن که شامل کیتی٫ کجران و خدر می باشد با کم بود آب مواجه نیستند اما دیگر باشندگان سایر ولسوالی ها و مرکز این ولایت با خشکسالی روبرو هستند".

آقای ناطقی می افزاید: مردم این ولایت از آب کاریز ها استفاده می کنند که در سال جاری سطح آب پایین رفته و تمام چشمه ها خشکیده است.

به گفته آقای ناطقی؛ مسئولان این ولایت تمام مشکلات مردم دایکندی را با دولت مرکزی شریک ساخته، اما تا هنوز برای رفع این معضل هیچ اقدامی نشده است.

همچنان شهرک مهاجرین در مرکز این ولایت که حدود  ۱۰۰ فامیل در آن مکان زندگی می کنند، با قحطی آب مواجه هستند.

باشندگان این شهرک می گویند که دولت هیچگونه برنامه‌ی برای تامین آب آشامیدنی و مراکز صحی.

اين شهرک مدنظر نگرفته است، آنان از نبود آب آشامیدنی در این شهرک ابراز نگرانی کرده و می گویند که اگر به مشکل آنان توجه نشود، مجبوراند دوباره کشور را ترک کنند.

به گفته ناطقی مسئولان ولایتی تاکنون چهار کنفرانس گرفته شده با شخص رئیس جمهور و اداره ارگان های محلی داشته و در این کنفرانس ها مشکلات مردم را با دولت مرکزی بیان کرده اند.

بودجه اداره مبارزه با حوادث در ولایت دایکندی دو میلیون افغانی می باشد، اما 875هزار نفر در این ولایت زندگی می کنند، که بودجه این اداره در تناسب به میزان نفوسی که با مشکل خشک سالی روبرو هستند، ناچیز است.

ولایت دایکندی در مرکز افغانستان واقع شده و در سال جاری خشک سالی علاوه بر ولایت دایکندی شماری از ولایات غربی، و جنوب غربی افغانستان را نیز تهدید میکند.

باشندگان هفت ولسوالی دایکندی با خشکسالی روبرو هستند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد