بانوان-افغان-نباید-به-کمک-های-خارجی-وابسته-باشند

رولا غنی بانوی نخست کشور می گوید: کمک های جامعه جهانی دوامدار نیست؛ پس لازم است که خود را برای مبارزه با مشکلات و افزایش توانمندی هایمان آماده سازیم.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: رولا غنی بانوی اول امروز چهارشنبه (11 حوت) طی کنفرانسی که برای گرامی داشت از روز جهانی زن برگزار شده بود گفت: کمک های خارجی به منظور ارتقای ظرفیت زنان افغان بسیار مؤثر بوده است و خودکفایی امروز بانوان در بخش های اقتصادی ناشی از همین کمک ها می باشد.

بانوی اول تصریح نمود، خانم ها در مدت 16 سال گذشته توانسته اند به توانایی های زیادی دست یابند و در مشارکت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سهم ارزنده ای داشته باشند.

رولاغنی تاکید کرد، زنان افغان باید برای رشد و توانمند سازی شان تلاش نمایند تا از ظرفیت های لازم جهت کار در امورات کشوری برخوردار شوند.

خانم غنی اظهار داشت، به نظر می رسد آمریکا در کمک هایش به زنان افغان پایدار نیست و با روی کار آمدن رییس جمهور تازه این کشور احتمال قطع کمک ها برای حمایت زنان افغانستان، سوریه و عراق وجود دارد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت زنان افغان در ولایات دست آورد ها را داشته است.

او علاوه می کند، " من به توانمندی زنان افغان باور دارم که می توانند بدون کمک های خارجی رشد کنند و ظرفیت کاری شان را افزایش دهند."

بانوی نخست یادآور شد افغانستان با وجود منابع زیاد معدنی نیازمند یک اتحاد و ابتکار گروهی بانوان است تا بتوانند بر تمامی مشکلات موجود فایق آیند.

بانوان افغان نباید به کمک های خارجی وابسته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد