بانوان-افغانستان-نگران-وضعیت-امنیتی-کشور-هستند

شماری از بانوان افغانستان حوادث خونین اخیر کابل را اعمال غیر انسانی خوانده و منتقد وضعیت جاری کشور هستند.

به گزارش افغان نیوز: کمیته بانوان مجمع ملی جوانان افغانستان امروز پنجشنبه ( 25 – جوزا)، درنشست مطبوعاتی در کابل گفتند؛ مردم افغانستان مخصوصا بانوان خواستار اصلاحات بنیادین در ساختارهای مختلف حکومت بخصوص سکتورهای امنیتی و تامین امنیت کامل درتمام نقاط کشورهستند. همچنان شماری از بانوان طی این نشست بیان میدارند؛ مردم افغانستان از وضعیت جاری حکومت وحدت ملی رضایت نداشته، از رهبران حکومت امنیت سرتاسری، ثبات و عدالت را درکشور میخواهند.

عاطفه محمدی مسوول کمیته بانوان مجمع ملی جوانان افغانستان طی این نشست می گوید: حکومت باید به خواست های شهروندان و معترضان احترام گذاشته و عاملان قتل رویدادهای خونین اخیر کابل را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارند.

بانو محمدی می افزاید، تمام مسوولین حکومت و نهادهای امنیتی را که در قبال مسوولیت های شان درتامین امنیت شهروندان معترض کابل کوتاهی کردند از وظیفه های شان سبک دوش شوند.

از سویی هم نازنین نظری عضو کمیته بانوان مجمع ملی جوانان ملی افغانستان به این باوراند که؛ مردم افغانستان در پیوند به رویدادهای اخیر کابل و همچنان از نا بسامانی های حکومت وحدت ملی نگران هستند.

وی گفت؛ حکومت به وعده ها و تعهد که با مردم درجریان انتخابات کرده بودند، استوار نمانده و ارزش های ملی را نادیده گرفته و دولت را به بی ثباتی سوق داده است.

همچنان معصومه کوشا فعال مدنی و عضو این کمیته میگوید: حکومت مسوول است تا درامرمبارزه با تروریزم و شبکه های دهشت افگن قاطعانه ایستادگی نموده و درسرکوب آنها با جدیت عمل نماید.

این درحالی است که کمیته بانوان مجمع ملی جوانان افغانستان در اعلامیه شان بیان داشته است که حکومت باید در تطبیق بندهای توافق نامه سیاسی میان رهبران برای داشتن یک نظام مردمی و مشارکتی گام های مثبت بردارد.

اما؛ کمیته بانوان مجمع ملی طی اعلامیه شان آورده است که، حکومت باید کمیسیونی را به خاطر بررسی و شناسایی عاملان رویدادهای اخیر کابل تعیین نموده تا تحقیق خویش را با تبعات و بدست آوردن نتایج معقول آغاز نماید.

بانوان افغانستان نگران وضعیت امنیتی کشور هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد