بر-اثر-فشار-های-حکومت-پاکستان-هزار-پناهجو-ی-افغان-به-کشور-بازگشتند

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان میگوید که تا اکنون بیش از ۱۰۰هزار پناهجو پاکستان را ترک کرده و به افغانستان رفته اند.

به گزارش افغان خبر: از چند ماه به این سو پاکستان فشار های زیادی را بر پناهجویان افغان وارد کرد تا آنها مجبور به بازگشت به افغانستان شوند.

در شماری از ایالت های آن کشور حتی برای پناهجویان اجازه تعلیم کار کردن داده نمیشد در پی این فشارهای حکومت پاکستان بیش از صد هزار افغان مجبور شدند تا پاکستان را ترک کرده به افغانستان بازگردند.

سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان اعلام کرده است که این 100 هزار مهاجر افغان پاکستان را ترک کرده اند.

بعد از تنش های سیاسی میان دو کشور، مهاجران افغان فشار های زیادتری را متقبل شدند و زندگی برای آنها در پاکستان سخت تر گرید.

«جک فرانکین» رئیس کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل در شهر پیشاور چندی قبل گفته بود که طی 3 ماه، حدود سه هزار خانواده افغان ساکن در پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند.

وی گفته بود که 41 درصد از این پناهندگان از ترس بازداشت و اخراج توسط دولت اسلام‌آباد مجبور به بازگشت کرده‌اند.

با این حال،  کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان در گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که براساس برنامه بازگشت داوطلبانه در پاکستان، تاکنون حدود 100 هزار پناهجوی افغان از مرز «تورخم» به کشورشان بازگشته‌اند.

او علاوه کرد: از ماه جولای، بازگشت داوطلبانه پناهجویان افغانستانی قانونی از پاکستان افزایش یافته و به صورت میانگین روزانه 3500 نفر تنها از طریق مرکز بازگشت داوطلبانه به کشورشان بازگشته‌اند.

بیشتر این پناهجویان به ولایت‌های کابل، ننگرهار، بغلان، قندوز و لغمان بازگشته‌اند.

بر اثر فشار های حکومت پاکستان 100 هزار پناهجو ی افغان به کشور بازگشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد