برابری؛-شعار-سمبولیک-حکومت-است

رییس شورای ولایتی پروان می گوید: عزت، آزادی و برابری شعارهای سمبولیکی هستند که ازجانب سران حکومت وحدت ملی سرداده شده اند و در عمل هیچ گامی در این راستا برداشته نشده است.

به گزارش آژانس افغان خبر: غلام بهاوالدین جیلانی، رییس شورای ولایتی مردم پروان امروز پنچ شنبه(21 دلو) طی مراسم بزرگداشت از دومین سال فعالیت نهادی زیر نام شبکه حمایت گفت: دولت افغانستان درعملکرد خود صادق نبوده و باعث بی اعتمادی و ترس مردم در کشور شده است.

رییس شورای ولایتی پروان تصریح کرد، برفباری های اخیر در کشور جان بسیاری از مردم در یازده ولایت کشور را گرفته است و دولت برای رسیدگی به این آسیب دیدگان و خانواده شهدای ابراز ناتوانی می نمایند.

وی همچنان اضافه می کند که میلیون ها دالر در افغانستان سرازیر شد اما معلوم نیست این پول های به کجاها به مصرف رسیده است و برای مردم آسیب دیده خود کمترین کمک را نمی رسانند.

آنان عدم رسیدگی و کمک به خانواده های متضرر و شهدا را نبود امکانات کافی و پول می گویند و از کمک رسانی ها توسط نیروهای امداد رسان را خارج از توانایی آنان می دانند.

آقای جیلانی تاکید نمود که حکومت نباید این حوادث را در قالب یک گفتمان خلاصه کرده نقطه پایان دهد بلکه در عمل ثابت کند که برای مردم خود دلسوز و همکار است.

او اظهار داشت که حکومت با این رفتار غیر عادلانه خود نه تنها مسوولیت وجدانی و ایمانی خود را انجام نمی دهد بلکه دچار بی اعتمادی میان مردم می شود.

محمد قاسم حلیمی، عضو شورای علمای افغانستان نیز خاطر نشان ساخت، جوانان امروز که آینده سازان فردای این کشور است راه پرخطر جنگ و ناامنی را به پیش دارند که گروه ها، احزاب تروریستی، طالبان و داعش تاثیری بر اذهان آنان گذاشته و زندگی شان را به تباهی بکشانند.

این عضو شورای علمای افغانستان اضافه کرد نباید عنصر ترویستی مانند سرطان در میان این جوانان رخنه کرده و مال وجان آنها را به خطر مواجه نمایند.

وی همچنان خطاب به جوانان گفت: از کشور تان به مثابه مادرتان حفاظت نماید و به آن ارزش دهید.

گل حسین رحمتی، عضو کمیته ملی المپیک که پیام این کمیته را برای جوانان ابلاغ می کرد گفت: ورزشکاران در صورت پیروزی و شکست با در آغوش گرفتن همدیگر پیام همدلی و برادری را به مردم می دهد.

رحتمی افزود: افغانستان به باغستانی می مانند که به باعبان صادق و مدبر نیازمند است اما باغبان امروز ما مشکل دارد و با دامن زدن اختلافات قومی و سمتی میان جوانان تبعیض و تنفر را بارور می سازد.

گفتنی است که کمیته ملی المپیک و مردم ولایت پروان با اهدای لوح تقدیر از کارکرد این نهاد مدنی( شبکه حمایت) سپاس م گرامی داشت به عمل آوردند.

برابری؛ شعار سمبولیک حکومت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد