برای-بهبود-اوضاع-کشور-از-ظرفیت‌های-علما-استفاده-شود

اعضای نهضت‌العلمای افغانستان در یازدهمین نشست سالانه خویش از امارت اسلامی می‌خواهند که برای بهبود اوضاع اجتماعی و شکستن بن بست سیاسی از ظرفیت‌های علمای کشور استفاده نمایند.

به گزارش افغان نیوز: شواری نهضت‌‌العلما افعانستان طی نشست خبری در یازدهمین دور نشست مشورتی سالانه‌شان از امارت اسلامی می‌خواهند که در مشکلات کشوری با علما اهل خبره مشوره نمایند. 

احمد نور واقف، رییس شواری نهضت‌العلمای افغانستان در این نشست خبری گفت که مشورت با علمای کرام و متخصصان یکی از اساسات مهم دین مبین اسلام می‌باشد. 

واقف افزود که اداره کشور با متخصصان، دانشمندان و کارشناسان ذکور و اناث کشور یگانه راه بیرون رفت از مشکلات کشوری می‌باشد. 

مولوی عبدالواحد، یکی از اعضای نهضت‌العلمای کشور از امارت اسلامی خواستار بازگشایی دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران شده و می‌گوید که امارت اسلامی بنابر احادیث موثق اسلامی نباید مانع حق تعلیم و تحصیل دختران شوند. 

سید صلاح الدین هاشمی، یکی از عالمان دینی در این نشست گفت که دین اسلام دین میانه‌روی است و نباید افراط و تفریط را در آن جا داده شود.

او گفت که در افغانستان این روزها علما میانه و وسط بسیار کم است و این یکی از معضل‌های جامعه می‌باشد. 

نهضت‌العلمای افغانستان در پایان با نشر قطع‌نامه گفت که بیش از ۹۰درصد جمعیت کشور با فقر شدید روبرو اند که نیم آن را زنان تشکیل می‌دهند.

اعضای نهضت‌العلمای افغانستان در این قطع‌نامه از امارت اسلامی خواستار تعدیل فرامین منع کار زنان شدند. 

 

آژانس افغان نیوز– مهدی انصاری

 

 

برای بهبود اوضاع کشور از ظرفیت‌های علما استفاده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد