برای-خانواده-سیلاب‌زده-منزل-مسکونی-اعمار-شد

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که کار اعمار شهرک رهایشی به ۷۶ خانواده سیلاب‌زده ولایت میدان وردک پایان و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این شهرک روز گذشته (سه‌شنبه، 5 جدی) در سفری ملا محمدعباس آخند، سرپرست این وزارت به بهره‌برداری رسیده است.
در خبرنامه آمده است که این شهرک رهایش از سوی شورای پناهند‌گان دنمارک (DRC) برای ۷۶ خانواده سیلاب‌زده میدان وردک اعمار شده است.
طبق خبرنامه، فیض الله جلالی، رییس آمادگی مبارزه با حوادث ولایت میدان‌وردک گفته که حدود شش ماه قبل در این محل سیلاب خطرناکی سرازیر شد که متاسفانه تلفات جانی و‌خسارات مالی بلندی به جاه گذاشت.
او افزوده که در این شهرک در مجموع ۷۶ خانه اعمار شده که دارای دو و یا سه اتاق همراه با آشپز خانه و‌ تشناب می‌باشد.
ملا محمدعباس آخند، سرپرست وزارت امور رسیدگی به حوادث در افتتاح این شهرک رهایشی گفته است: «کمک به مردم در امر خیر، نه تنها که یک فریضه دینی بلکه وظیفه ما است. ما به مردم کمک نکردیم بلکه وظیفه خود را انجام داده‌ایم».
نماینده موسسه DRC گفته است که این موسسه از همه امکانات خود برای کمک به مردم آسیب دیده از سیلاب‌های شش ماه پیش استفاده کرده و در همکاری با ریاست حوادت ولایت میدان‌وردک به شمول شهرک یاد شده برای ۷۹ خانواده در سراسر این ولایت در زمینه اعمار منازل همکاری نموده است.
نماینده این موسسه گفته است که برای منازل سه اتاقه هزار 950 دالر و برای منازل دو اتاقه هزار 475 دالر امریکایی کمک مالی نیز کرده است.
این در حالی است که در اول سال جاری در پی سیلاب ویرانگر در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک، دها تن از باشندگان این ولسوالی جان باختند و چندین باب منزل مسکونی نیز تخریب شد.

برای76 خانواده سیلاب‌زده منزل مسکونی اعمار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد