برای-دانش-آموزان-تابلیت-ضد-کرم-امعا-توزیع-میشود

در روز جهانی شستن دست ها، مسئولان حکومت متعهد شدند که به دانش آموزان مکاتب تابلیت های ضد کرم امعا توزیع شود تا در برابر این مرض وقایه گردند.

به گزارش افغان خبر: از روز جهانی شستن دست ها امروز شنبه (24میزان) در یکی از مکاتب کابل تجلیل به عمل آمد.

اسد الله حنیف بلخی وزیر معارف گفت: افغانستان در شرایط آسیب پزیری قرار دارد و تجلیل از این روز به معنی عمل به تعهداتی است که دولت به جامعه جهانی نموده.

او گفت از لحاظ بهداشتی در شاریط کنونی، اطفال و دانش آموزان مکاتب از سایر اقشار جامعه آسیب پزیری بیشتر دارند و باید در موارد بهداشتی آگاهی دهی صورت گیرد.

وزیر معارف کشور علاوه کرد که این وزارت در عرصه آگاهی دهی در مورد بهداشت و حفظ صحت  در مراکز تعلیمی و تربیتی پیش قدم است.

در این محفل ذکر شد که  باید برای شاگران مکاتب در سراسر کشور تابلیت های ضد کرم امعا از طرف وزارت صحت عامه با همکاری سازمان صحی جهانی توزیع شود.

همچنان تدویر ورکشاپ های آگاهی دهی به هدف شناخت کیفیت آب های آشامیدنی و سایر مشکلات صحی به همکاری مسوولان و دکتوران وزارت صحت عامه و مکاتب از دیگر طرح های آگاهی دهی بود که باید انجام شود.

ناجیه طارق معین وزارت صحت عامه و دیگر نمایندگان موسسات تمویل کننده نیز در ارتباط به موضوع صحبت نموده و وعده هر گونه همکاری را در این راستا به وزارت معارف سپردند.

که روز جهانی شستن دستها با صابون همه ساله به منظور حفظ صحت افراد جامعه به خصوص اطفال مکاتب در کشور از سال 1388 خورشیدی به این طرف، تجلیل می شود.

شستن دست ها در میان افراد جامعه به ویژه اطفال قبل از صرف غذا و بعد از رفع حاجت نهایت ضروری بوده و باید ترویج گردد تا آنها را از مصاب شدن به امراض مختلف و قایه نماید.

ناجیه طارق معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، دکتور محمد ابراهیم شینواری معین تعلیمات عمومی وزارت معارف و سایر مسوولان و نماینده گان مؤسسات یونسیف، WHO، WFP و شماری از تمویل کنندگان، استادان مکاتب نیز در این برنامه اشتراک داشتند.

 

برای دانش آموزان تابلیت ضد کرم امعا توزیع میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد