برای-محو-فساد-اداری-مبارزه-جدی-در-دست-اقدام-است

مسئولان دادستانی کل می‌گویند: این اداره به گونه جدی با فساد اداری مبارزه میکند و هیچ عذری از سوی ادارات و اشخاص مورد اتهام قابل قبول نیست.

به گزارش افغان خبر: محمد فرید حمیدی دادستان کل کشور در یک برنامه خبری امروز (یک شنبه ۲۴ اسد) گفت: اداره دادستانی کل کشور تعهد دارد که به گونه جدی با فساد اداری مبارزه کند و هیچ گونه کم کاری از سوی دادستان ها قابل قبول بوده نمی تواند.

آقای حمیدی بیان داشت؛ اداره دادستانی کل یک اداره مستقل است و با همه شهروندان کشور به گونه یکسان برخورد میکند، هیچ تفاوطی میان افراد زورمند و فقیر، سمت دار و بدون سمت دولتی  گذاشته نیمشود، قانون باید بالای همه یکسان پیاده شود.

اما دادستانی کل از نبود همکاری لازم نهاد های امنیتی با این اداره شاکی است و میگوید که این اداره در تلاش است تا همکاری نهاد های امنیتی را اداره دادستانی کل بهتر سازد تا به صورت عملی علیه فساد مبارزه نماید.

حمیدی افزود؛ به مردم تعهد سپرده است که این اداره را با مسائل سیاسی مرتبط نسازد و به تمام قضایای به گونه بی طرفانه برخورد کند. او گفت؛ اداره دادستانی باید نماد از عدالت باشد تا مردم بتواند به این اداره اعتماد کنند.

او علاوه کرد که در دادستانی کل بهترین درجه شفافیت باید پیاده شود.

دادستان کل کشور خاطر نشان ساخت؛ وجود زنان در اداره‌های دادستانی کم رنگ است و وی تلاش میکند تا حضور زنان را در اداره‌ها پر رنگ سازد.

این اداره تصریح میکند که در حال حاضر حدود ۴ درصد کارمندان داره دادستانی کل را زنان تشکیل میدهد و این رقم تا سال آینده به ۱۷ درصد خواهد رسید.

براساس گزارش نهاد بین المللی، افغانستان در زمره مفسدترین کشورهای جهان قرار دارد و روز به روز بر این فساد اضافه می شود، حال دیده شود که اداره دادستانی کل چی اندازه گفته هایش را عملی خواهد کرد.

برای محو فساد اداری مبارزه جدی در دست اقدام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد