پس از توقف روند توزیع پلیت برای موترهای خلافدست در افغانستان، وزارت داخله افغانستان از ایجاد سه رده جدید برای این نوع وسایط نقلیه خبر داده است.
به گزارش افغان نیوز: عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله، گفته است که هرچند روند توزیع استیکر برای موترهای خلافدست در حال حاضر متوقف شده، اما این روند در آینده نزدیک از سر گرفته خواهد شد.
به گفته او، وزارت داخله و ریاست عمومی پولیس ترافیک در چارچوب یک برنامه درازمدت تلاش میکنند فعالیت موترهای خلافدست را محدود کرده و در نهایت متوقف سازند.
قانع تأکید کرده است که بسیاری از رویدادهای ترافیکی به موترهای خلافدست نسبت داده میشود و به همین دلیل حکومت در پی تنظیم و مدیریت بهتر این وسایط است.
او همچنین از ادامه تلاشها برای تغییر رنگ و مشخصات ظاهری موترهای خلافدست خبر داده است.
پیش از این، ریاست عمومی پولیس ترافیک اعلام کرده بود که بر اساس تصمیم حکومت، هیچ وسیله نقلیه فاقد جواز سیر و نمبرپلیت اجازه ورود و گشتوگذار در شهر کابل را ندارد.
این اداره از شهروندان خواسته بود از استفاده و تردد با چنین وسایطی در پایتخت خودداری کنند.
با وجود اعلام ایجاد سه رده جدید برای موترهای خلافدست، وزارت داخله هنوز جزئیات کامل این دستهبندیها و زمان دقیق اجرای آن را منتشر نکرده است.





پیام ها