برای-نیازمندان--میلیارد-افغانی-کمک-شده-است

مسوولان وزارت عدلیه می‌گویند که تاکنون این وزارت برای ۲۵۰ نهادهای خیریه داخلی جواز فعالیت توزیع نموده و برای خانواده‌های نیازمند در دو سال گذشته بیش‌از یک ونیم میلیارد افغانی کمک توزیع نموده است. 

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه امروز (شنبه، ۲۱ دلو) در جریان نشست مشورتی با نهادهای خیریه داخلی گفت که در سال‌های گذشته در اثر جنگ و مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای بیرونی مهاجرت نموده و شماری زیادی از خانواده‌ها بی‌سرپرست شده است. 

آقای شرعی افزود که شماری مهاجران برگشته از کشورهای ایران و پاکستان به کشور نیز وضعیت اقتصادی خوبی نداشته و از نهادهای کمک‌کننده خواست که نباید در روند کمک‌رسانی کم کاری کنند. 

او بیان داشت که این وزارت توانسته است در جریان دو سال گذشته به ۲۵۰ نهادهای خیریه جواز فعالیت بدهد و تاکنون حکومت سرپرست بیش‌از یک ونیم میلیارد افغانی به خانواده‌های فقیر و نیازمند به ویژه زلزله‌زدگان اخیر ولایت هرات کمک توزیع نموده است. 

سرپرست وزارت عدلیه تاکید کرد که از بعد هیچ نهاد خیریه نمی‌تواند در جریان توزیع کمک به خانواده‌های نیازمند، تصویر بگیرد و از نهادهای خیریه خواست که با هماهنگی این وزارت رسانه‌ها دعوت شود. 

آقای شرعی از ایجاد یک اتحادیه سراسری در مرکز و ولایت‌های کشور خبر داده و می‌گوید که به هدف ارایه کمک‌رسانی بهتر به خانواده‌های نیازمند این اتحادیه ایجاد شده و تمام نهادهای خیریه از چگونگی روند فعالیت شان به این اتحادیه گزارش ارایه خواهد کرد. 

احسان الله احسان، مسوول یکی از نهادهای خیریه در این برنامه از روند توزیع کمک‌های شان بطور شفاف اطمینان داده و می‌گوید که باید حکومت سرپرست به مشکلات نهادهای خبریه توجه جدی نماید. 

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که بیش‌از ۲۱ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند و مقام‌های حکومت سرپرست از نهادهای ملی و بین‌المللی خواستار کمک‌های بشری به مردم افغانستان شده‌اند.

برای نیازمندان 1.5 میلیارد افغانی کمک شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد