برای-پرداخت-حقوق-بازنشستگی-برنامه-منسجم-تهیه-گردد

معاون رئیس جمهور میگوید که حق تقاعدی، جزء حقوق اساسی افراد بازنشسته هست و برای پرداخت این حق نیاز به پالسی متعادل و منسجم است.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ به منظور بررسی طرح پالیسی اصلاحات در سیستم تقاعد، با حضور مسؤلان ارگان های مربوط به ریاست سرور دانش معاون دوم رییس جمهور برگزار شده تصمیم گیری شد.

طرح پالیسی اصلاحات در سیستم باز نشستگی که از جانب وزارت مالیه تهیه و به کابینه ارائه شده بود، بر اساس مصوبه شماره 19 کابینه، پیشنهاد شد که وزارت مالیه، وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین، و وزارت عدلیه مؤظف اند زیر نظر معاون دوم ریاست جمهوری، پالیسی اصلاحات در سیستم بازنشستگی را با نظر داشت تعداد بازنشستگاه، امکانات مالی حکومت و تأمین عدالت اجتماعی باز نگری نماید.

بعد از بازنگری؛ این طرح را به جلسات بعدی کابینه ارائه نماید. جلسه امروز به همین منظور در دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری برگزار گردیده بود.

معاون رییس جمهور در ابتدای جلسه گفت که موضوع بازنشستگی و ارائه حقوق متقاعدین اگر درست مدیریت شود، باعث ثبات اداره، ایجاد انگیزه به کارمندان و مایۀ امیدواری به آینده می گردد.

وی گفت که حقوق تقاعد بخشی از معاش کارمندان می باشد که جزء دارایی و حقوق اساسی آنان محسوب می گردد؛ به همین سبب اصلاح قوانین و پالیسی مربوط به حقوق عامه، باید در راستای بهبودی و تقویت حقوق شهروندان انجام شود.

معاون رییس جمهور گفت که مسئله تقاعد هم جنبۀ حقوق فردی دارد و هم تأثيرات زياد مالى بر بودجه دولت دارد، لذا پالیسی اصلاحات سیستم تقاعد، باید طوری باشد که باعث حفظ توازن و ثبات در این موضوع گردد.

در این جلسه طرح پالیسی اصلاحات در سیستم تقاعد، به صورت مفصل مورد نقد و بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

پس از آن که دیدگاه های اعضای جلسه در راستای تکمیل و بهبودی این طرح ارائه گردید، سرانجام فیصله به عمل آمد که به منظور اصلاح و رفع اشکالات فنی این پالیسی، یک کمیته تخنیکی متشکل از نمایندگان با صلاحیت نهاد های ذی ربط به ریاست وزارت کار وامور اجتماعی، این طرح را در خلال یک هفته نهایی و در جلسه بعدی جهت تصمیم گیری نهایی ارائه نمایند.

همچنین تذکر داده شد که این پالیسی برای ارائه پیشنهادات تکمیلی با تمام ارگان های ذی ربط شریک گردد.

برای پرداخت حقوق بازنشستگی برنامه منسجم تهیه گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد