برای-کمک-رسانی-به-آسیب-دیدگان-فصل-زمستان،هماهنگی-میان-نهاد-های-کمک-رسان-ایجاد-شود

کمیسیون عالی مبارزه با حوادث برای ایجاد هماهنگی میان نهاد های کمک رسان و رفع مشکلات روند کمک رسانی برای افراد آسیب پزیر در زمستان تشکیل جلسه داد. در حال حاضر بیجا شدگان داخلی، عودت کنندگان و افراد فقیر بیشتر نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.

به گزارش افغان خبر: کمیسیون عالی مبارزه با حوادث تحت ریاست عبدالقهار عابد رئیس دفتر ریاست اجرائیه به منظور پلان‌گذاری مشترک برای رسیده‌گی به حوادث احتمالی زمستان، تدوین میکانیزم هماهنگی میان نهادهای ذیربط، ارزیابی نیازمندی‌ها و شناسایی مناطق آسیپ پذیر تشکیل جلسه داد.

عبدالقهار عابد رئیس دفتر ریاست اجرائیه کشور گفت: یکی از مشکلات عمده‌ی ادارات مربوطه و نهادهای بین‌المللی همکار در زمینه کمک رسانی به بیجاه شده‌گان، عودت کننده‌گان و متضررین حوادث؛ پراگنده‌گی و ناهماهنگی‌است. برای حل این مسئله باید میکانیزم هماهنگی مشترک میان ادارات مربوطه هرچه زودتر تدوین شود.

نماینده وزارت فواید عامه کشور در این نشست گفت: وزارت فواید عامه با همکاری کشور چاپان در مورد پاک کاری سرک‌های درجه اول در تمام ولایات٬ به‌ویژه 310 منطقه آسیپ پذیر که در حدود 8571 کیلومتر سرک را دربرمی‌گیرد، تدابیر لازم را اتخاذ کرده است که از این میان 70 درصد راه‌های مواصلاتی با استفاده از وسایل دولتی و 30 درصد دیگر آن توسط بخش خصوصی پاک کاری می‌شود.

نماینده وزارت مهاجرین در این نشست ابراز کرد: با توجه به آمار بیجا شده‌گان، 11 ولایت کشور بیشترین میزان آسیپ پذیری را دارد.

در این ولایات 71000 فامیل بیجا شده تا کنون به دفاتر ولایتی این وزارت مراجعه کرده‌اند که نیازمند احصائیه‌گیری دقیق می باشد تا آمار واقعی آنان تثبیت شود. اما با آن هم روند کمک رسانی برای بیجا شده‌گان این ولایات جریان دارد.

در این جلسه وزارت توسعه دهات، وزارت صحت عامه، وزارت دفاع کشور، هلال احمر٬ صلیب سرخ، سازمان جهانی مهاجرت، کمیساری عالی سازمان ملل متحد برای پناهنده گان (UNHCR) و برنامه جهانی غذا (WFP) میزان کمک های مالی، غذایی، صحی و تخنیکی خود را برای بیجا شده‌گان، عودت کننده‌گان و متضررین احتمالی طبیعی در زمستان مشخص کردند.

رئیس دفتر ریاست اجرائیه کشور بعد از شنیدن گزارش‌ها تاکید کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر، هماهنگی میان ادارات ضروری است تا مسوولان ذیربط در جریان پلان‌ها و برنامه‌های مشترک قرار گیرند. در ضمن قبل از نهایی شدن پلان مشترک در زمینه رسیده‌گی به حوادث احتمالی در زمستان؛ مسوولان مکلف اند تا ارزیابی دقیق‌تری از مناطق آسیپ پذیر، امکانات موجود در ولایات و نیازمندی‌ها انجام دهند تا براساس آن تدابیرلازم روی دست گرفته شود.

برای کمک رسانی به آسیب دیدگان فصل زمستان،هماهنگی میان نهاد های کمک رسان ایجاد شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد