برق-بادی-و-خورشیدی،-هزار-خانۀ-هراتی-را-روشن-خواهد-کرد

نیروگاه ترکیبی بادی و خورشیدی هرات از بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق در کشور بوده که برق بیش از ۱۵ هزار خانواده را تأمین می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: نخستین نیروگاه تولید برق بادی و خورشیدی به ارزش 3.7 میلیون دالر آمریکایی که در شهرک صنعتی هرات ساخته شده است، با حضور وزیر انرژی‌ و آب، رییس عمومی شرکت برشنا و برخی از مقام‌های محلی به بهره‌برداری سپرده شد که برق بیش از 15 هزار خانواده را تأمین می‌کند.

علیاحمد عثمانی، وزیر انرژی و آب هنگام گشایش این نیروگاه می‌گوید که نیروگاه ترکیبی بادی و خورشیدی هرات از بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق در کشور است و از سوی کشور جاپان در 40 جریب زمین ساخته شده است.

به گفتۀ آقای عثمانی این نیروگاه ظرفیت تولید 2 میگاوات برق را دارد که 1700 کیلووات از انرژی خورشید و 300 کیلووات دیگر آن را بخش انرژی بادی تأمین می‌کند

آقای عثمانی می‌گوید که تا 2 ماه دیگر یک پروژۀ برق خورشیدی با ظرفیت تولید 5 میگاوات برق را در ولسوالی شیندند هرات راه‌اندازی می‌کنند.

آقای عثمانی پروژه‌های برق خورشیدی را بدیل کوتاه‌مدت برای برق وارداتی از کشورهای همسایه دانسته و می‌گوید، تا چند ماه آینده چندین پروژۀ برق خورشیدی دیگر را نیز در ولایت‌های گونه‌گون راه‌اندازی می‌کنند.

امان‌الله غالب، رییس عمومی شرکت برشنا می‌گوید که با تولید برق از این نیروگاه بادی و خورشیدی، سالانه از پرداخت 400 هزار دالر آمریکایی به کشورهای همسایه جلوگیری می‌شود.

برخی از اعضای شورای ولایتی و شهروندان هرات از بهره‌برداری این پروژه‌ها استقبال کرده و از مقام‌های وزارت انرژی و آب می‌خواهند که این پروژه‌ها را در ولایت‌های دیگر نیز راه‌اندازی کنند، تا نیازمندی افغانستان به برق وارداتی کاهش یابد.

برق بادی و خورشیدی، 15 هزار خانۀ هراتی را روشن خواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد