برنامه-توانمند-سازی-اقتصادی-زنان-فردا-افتتاح-می-گردد

وزارت کار و امور اجتماعی در تلاش است، که با تطبیق برنامه های حمایتی از زنان به گونه مساویانه این قشر را در مشارکت های کار و مصونیت اجتماعی سهیم نماید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نسرین اوریاخیل؛ وزیر کار و امور اجتماعی امروز سه شنبه(17 حوت) طی نشستی به رسانه ها گفت: زنان می توانند دوشادوش مردان کار نمایند و از تمامی امتیازات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار باشند.

بانو اوریاخیل تصریح نمود، ایجاد برنامه نظارتی از نقض کار و چگونگی مصونیت اجتماعی ،در این وزارت می تواند تمامی کارکردها رابه صورت 24 ساعته تحت کنترول داشته باشد تا هیچ گونه ضایعات حق در این اداره را شاهد نباشیم.

وزیر کار وامور اجتماعی تاکید کرد، برنامه توانمند سازی اقتصادی زنان از دیگر برنامه های این وزارت است که فردا با بیانیه رییس جمهور در ارگ افتتاح خواهد شد.

 وی افزود، این برنامه که 80 درصد تمرکز روی زنان در ولایات دارد می تواند روزنه ای برای حضور پررنگ بانوان در عرصه های مختلف کشوری باشد.

نسرین اوریاخیل با اشاره به عملکرد این برنامه ها علاوه می کند که این برنامه برای مدت 10 سال طرح ریزی شده که می تواند تمامی زنان کشور را تحت پوشش قرار دهد.

 او همچنان خاطر نشان ساخت که قوانین خوب و زیادی در کشور طرح شده، که هنوز همه آنها روی کاغذ مانده وهیچ جنبه عملی به خود نگرفته است.

وزیر کار وامور اجتماعی وعده داد که این برنامه ها به دست عمل سپرده شده اند که به زودی شاهد تغییرات زیادی در این راستا خواهید بود.

اوریاخیل علاوه نمود، بانوان اولین قربانیان کاهش کمک های خارجی هستند، که بیشتر از مردان در این راه متضرر می شوند،با کمبود بودجه شرکت ها و موسسات در اولین اقدام کارمندان زن را از وظایفشان برکنار می کنند.

 

برنامه توانمند سازی اقتصادی زنان فردا افتتاح می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد