توانمندسازی-زنان-یکی-از-سه-اولویت-مهم-حکومت-وحدت-ملی-است

جلسهٔ نوبتی شورای وزیران روز گذشته (۲۳ حوت ۱۳۹۵)، تحت ریاست دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان در قصر سپیدار برگزار شد.

رییس اجراییه کشور روزگذشته در جلسه ی نوبتی شورای وزیران به چند مورد مهم اشاره نموده و بر عملی شدن آنها تاکید نمود.

دکتور عبدالله عبدالله به مسئله مبارزه با مرض پولیو اشاره کرد و گفت که کمپاین مبارزه با مرض پولیو به یک مرحلهٔ حساس رسیده تا میزان آن به صفر تقرب  یابد اما محو آن نیازمند تلاش‌های بیش‌تر نهادهای مسوول است.

او علاوه کرد: به خاطر بازگشت مهاجرین افغان، همکاری دو‌جانبه میان افغانستان و پاکستان بسیار مهم است و در این زمینه هیچ‌گونه مانعی برای همکاری میان دو کشور وجود ندارد.

همچنین رییس اجراییه کشور با اشاره به هشت مارچ ابراز کرد که برنامه‌های ملی توانمندسازی زنان یکی از سه اولویت مهم حکومت وحدت ملی است و ما به اجرای آن متعهد می‌باشیم.

رییس اجراییه کشور در بخش دیگر از سخنانش به آزمون کانکور پرداخت و اظهار داشت که امسال استفاده از سیستم بایمتریک شفافیت این روند را تضمین می‌کند. در این باره نهادهای امنیتی وظیفه دارند که با وزارت تحصیلات عالی همکاری بی‌طرفانه داشته باشند.

او در ادامه سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرده و گفت که رهبری حکومت وحدت ملی با هماهنگی همکاران بین‌المللی تلاش دارد تا تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه فراهم نماید.

توانمندسازی زنان یکی از سه اولویت مهم حکومت وحدت ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد