برنامه-جهانی-غذا-برای-زنان-افغان-زمینه-کار-فراهم-می‌کند

سازمان جهانی غذا(wfp)می‌گوید که همزمان با کاهش فرصت‌های اقتصادی برای زنان در افغانستان، این سازمان برنامه‌های آموزش خیاطی برای زنان را در سراسر کشور به راه انداخته است.

به گزارش افغان نیوزٰ؛ سازمان جهانی غذا امروز ( دوشنبه، 6 حمل) در خبرنامه‌ای گفته است که این سازمان برنامه‌های آموزش خیاطی برای زنان را در سراسر افغانستان به راه انداخته است.

این سازمان هدف از راه‌اندازی این برنامه‌های آموزشی را خودکفایی زنان در کشور عنوان کرده است و گفته است که این تصمیم همزمان با کاهش «فرصت‌های اقتصادی» برای زنان در افغانستان اتخاذ شده است.

با این حال، رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق‌بشر افغانستان پیش از این گفته بود که بنابر اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه مقام‌های امارت اسلامی بر زنان و دختران در کشور، افغانستان سالانه یک‌میلیارد دالر را از دست می‌دهد.

این در حالی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) در گزارشی در سال گذشته  اعلام کرده بود که افغانستان هر سال با محرومیت دختران از آموزش و بسته شدن مکاتب دخترانه، ۵۰۰ میلیون دالر از لحاظ اقتصادی  صدمه می‌بیند.

این سازمان بین‌المللی گفته بود که محروم کردن دختران در افغانستان از حق آموزش تأثیر مخربی بر اقتصاد این کشور داشت و دور نگه‌داشتن دختران از مکتب و آموزش، ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان هزینه گرفته است.

براساس گزارش یونیسف اگر سه میلیون دختر بتوانند آموزش خود را تکمیل کنند و در بازار کار شرکت کنند، می‌توانند حداقل 5 میلیارد و ۴٠٠ میلیون دالر به اقتصاد افغانستان کمک کنند.

برنامه جهانی غذا برای زنان افغان زمینه کار فراهم می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد