برنامه-جهانی-غذا-خواستار-کمک‌های-بشردوستانه-به-افغانستان-شد

برنامه جهانی غذا گفته که اگر جمعیت افغانستان ۱۰۰ نفر باشد، ۴۷ نفر از آن‌ها برای زنده ماندن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ این نهاد امروز( سه‌شنبه، 18 ثور) در ایکس نوشته است که جمعیت افغانستان حدود ۴۰ میلیون نفر است و یک سوم آن با گرسنگی روبه‌رو است.
برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا شش ماه آینده به ۶۵۷ میلیون دالر نیاز فوری دارد.
این نهاد می‌گوید که بحران امنیت غذایی افغانستان همچنان ادامه دارد و تقریباً ۴۰ درصد جمعیت افغانستان یعنی ۱۵/۸میلیون نفر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ناامنی غذایی حاد روبه‌رو خواهند شد.
به گفته‌ی این‌ نهاد از سال ۲۰۲۱ تا اکنون زنان و دختران در افغانستان بیشتر آسیب دیده‌اند و محدودیت‌هایی ا.ا علیه دختران و زنان وضع کرده، دسترسی آنها را به خدمات ضروری با مشکل مواجه کرده است.
برنامه جهانی غذا هشدار داد که در سال ۲۰۲۴ بحران انسانی در افغانستان پیچیده‌تر شده و نیازهای حیاتی از جمله غذا، نیاز اصلی مردم این کشور را بیشتر کرده است.
این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود که حکومت پاکستان از ماه سپتامبر ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۰۰ هزار مهاجر را اخراج کرد و ۸۰۰ هزار مهاجر از ایران اخراج شدند.
بر اساس آمار برنامه جهانی غذا، اخراج این مهاجران زندگی حدود ۱/۳ میلیون افغان را تحت تاثیر قرار داه که نیاز به کمک‌های بشردوستانه را افزایش داده است.
 این نهاد، می‌گوید که پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که احتمال می‌رود تعداد عودت‌کنندگان ادامه پیدا کند و تخمین زده می‌شود که ۱/۴۶ میلیون افغان از پاکستان و ایران امسال به افغانستان بازگردند.
این درحالی است که وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.ا می‌گوید که معین این وزارت با مسوول برنامه جهانی غذا در مورد کار و فعالیت‌های اقتصادی جوانان دیدار و گفتگو کرده است.
این وزارت در ایکس نگاشته است که محمد یونس راشد معین امور جوانان این وزارت در دیدار با هارالد منهارت، مسوول برنامه جهانی غذا (WFP) در مورد وضعیت عمومی جوانان افغان گفتگو کرده است.
این وزارت می‌گوید که آقای راشد در این دیدار گفته است، نیاز است تا برای جوانان کارهای بنیادی انجام شود و در کنار ارتقای ظرفیت جوانان برای حل مشکلات اقتصادی آنان نیز باید یک راه‌کار مشخص تهیه و عملی شود.
او همچنان از مسوول برنامه جهانی غذا خواسته است که در مراکز برنامه تخنیکی به فریلانسینگ ( کاروبار آنلاین) نیز جای دهد.
به گفته آقای راشد، در حال حاضر برنامه‌ی آنلاین در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، کندهار و کندز جریان دارد که در آينده نزدیک به ۱۸ ولایت دیگر نیز گسترش خواهد یافت.
در همین‌حال مسوول برنامه جهانی غذا با استقبال از فعالیت‌های این وزارت، از همکاری این سازمان در بخش ارتقای ظرفیت جوانان افغان اطمینان داده است.

برنامه جهانی غذا خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد