برنامه-دراز-مدت-استراتژیک-،-طبق-نیازجامعه-میسازیم

دادستان کل کشور با انتقاد از برنامه استراتیژیک "درازمدت" این نهاد در گذشته میگوید؛ ما در اداره خویش برنامه درازمدت عملی؛ در مطابقت بانیازهای جامعه میسازیم.

به گزارش افغان خبر: کارگاه آموزشی برنامه ریزی ستراتیژیک برای اعضای شورای عالی دادستانی کل، از سوی سازمان بین المللی انکشاف حقوق برای دو روز در کابل برگزار گردید.

 در این برنامه فرید حمیدی دادستان کل، معاونان و رؤسای مرکزی دادستانی کل اشتراک کرده بودند.

محمد فرید حمیدی دادستان کل کشور راه اندازی این برنامه را فرصتی برای ظرفیت افزایی در دادستانی کل عنوان کرد وگفت:" این برنامه ها ما را کمک می کند تا از فرصت های پیش آمده استفاده کنیم و از سوی دیگر فکر و برنامه بلند مدت مؤثر داشته باشیم."

وی گفت این برنامه ها در واقع استفاده از فرصت های ممکن برای برنامه ریزی دقیق‌تر و کاربردی تر در ادارات دولتی است.

دادستان کل کشور علاوه کرد که در این نهاد ظرفیت های خوبی وجود دارد و پیچیده ترین قضایای جرمی در این مکان فیصله میشود.

در سال 1391 خورشیدی اداره دادستانی کل برنامه استراتیژیک خود را برای پنج سال تهیه کرده بود که به دلایل نا معلوم به صورت درست عملی نگردید، اما آقای حمیدی این برنامه را دارای مشکلات زیاد میداند.

آقای حمیدی در این مورد گفت:" در برنامه ستراتیژیک قبلی دادستانی کل، بعضی واقعیت های جامعه در نظر گرفته نشده بود. امکانات، شرایط و تسهیلات کافی برای تطبیق این برنامه نیز وجود نداشت. اما اکنون ما با توجه به ظرفیت، امکانات و توانایی مان برنامه ستراتیژیک قابل اجرا میسازیم."

دادستان کل با تاکید بر اینکه این نهاد در پالیسی های عامه بگونه فعال عمل کند گفت:" هرچند ما نهاد غیر سیاسی هستیم؛اما سیاست های عادلانه و سیاست هایی که در حاکمیت قانون و گسترش عدالت در افغانستان کمک کند سهم بگیریم و باید خلا ها و نواقص در قوانین را رفع کنیم."

سازمان بین المللی انکشاف حقوق یکی از نهاد های همکار با دادستانی کل است. این نهاد از چندین سال بدینسو در راستای ارتقای ظرفیت و تسهیلات تخنیکی دولت همکار بوده است.

برنامه دراز مدت استراتژیک ، طبق نیازجامعه میسازیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد