برنامه‌ی-به‌سازی-غرب-کابل-عملی-ناشده؛-هنوز-بر-سر-زبان-ها-جاریست

غرب کابل یکی از پر جم و جوش ترین نقطه شهر است، اما باشندگان این شهر اکثرا از لحاظ اقتصادی و قدرت نظامی در سطح پاین قرار دارد و همین دلیل باعث شده تا برنامه به سازی دشت برچی هنوز جنبه عملی به خود نگیرد.

به گزارش افغان نیوز: در شرایط کنونی در شهر کابل مناطقی که در آن زورمندان زندگی دارند، از لحاظ امکانات بهتر شهری و زندگی برخوردار هستند اما مناطق که مردم عام زندگی دارند توجه دولت نیز برای بهبود وضعیت زندگی این مردم ناچیز است.

ناحیه سیزدهم شهر کابل نیز یکی از مناطقی همین مناطق که دولت تاکنون به این نقطه شهر توجه نداشته، با این که طرح به سازی دشت برچی از سال گذشته روی زبان ها بود، اما تاکنون تنها بر روی کاغذ و بر سر زبان ها جاریست.

در این مورد چندین بار در سال جاری معاون دوم رئیس جمهور با شهرداری کابل و مردم محل صحبت کرده اما نتیجه بخش نبوده است.

روز پنج شنبه گذشته نیز عبدالله حبیب زی شهر کابل با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور در این زمینه سخن گفت.

شهردار کابل کابل در خصوص تطبیق پلان بهسازی دشت برچی در سال 1397 به آقای دانش توضیع داده گفت که پلان تطبیقی ماسترپلان ناحیه سیزدهم کابل تهیه شده و برای تنظیف این ناحیه و سایر نواحی شهر کابل نیز از طریق خریداری ماشین های بلند تناج، تا شش ماه دیگر تغییرات جدی به وجود خواهد آمد.

وی از تطبیق چهار پروژه دیگر مبنی بر اعمار و پخته کاری ده ها کیلومتر كوچه هاى فرعی ناحیه سیزدهم در سال 1397 خبر داده که به گفته وی این پروژه ها در مراحل تدارکاتی قرار دارد.

به گفته شهردار کابل، با آنکه بودجه اعمار سه سرک فرعی ناحیه سیزدهم به شمول امتداد جاده شهید مزاری که بیش از سه میلیارد افغانی می گردد موجود است، پروسه استملاک و سروی برخی از جاده ها تکمیل شده و برای اعطای بدیل به کسانی که ملکیت آنان شامل تطبیق پروژه اعمار سرک می گردد، در مربوطات ناحیه سیزدهم زمین داده می شود.

وی گفت منطقه ای که به عنوان بدیل ملکیت مردم در ناحیه سیزدهم به آنان واگذار می شود، بخشی از آن شامل ساحه سبز است که پروسه تعدیل آن ساحه به منطقه مسکونی و پروسه انتقال ساحه سبز به یکی ازمناطق دیگر کابل، به زودی ازسوی اداره شاروالی روی دست گرفته خواهد شد.

شهرداری کابل از تطبیق برنامه های دیگر چون زبیا سازی جاده شهید مزاری، علامت گذاری ترافیکی، خط اندازی، نصب کتاره، تنظیم ساحات سبز و نصب سیکنال های ترافیکی نیز خبر داده گفت که این برنامه ها در مراحل تدارکاتی قرار داشته در جریان سال 1397 تطبیق خواهد شد که دراین برنامه پاک کاری و تنظیم کانال جنوبی جاده شهید مزاری که از پل خشک به سمت پل سوخته امتداد یافته نیز، شامل است.

وی گفت که شاروالی کابل با توجه به بودجه، امکانات و توان تخنیکی که دراختیار داشته است، آنچه در مربوطات ناحیه سیزدهم شهر کابل در کمتر از یکسال گذشته انجام داده است، با کارکرد اداره قبلی شاروالی در ده سال گذشته، قابل مقایسه نیست.

آقای دانش معاون رئیس جمهور ضمن اظهار قدرانی از تلاش و زحمات هیأت رهبری شاروالی کابل مبنی بر ارائه خدمات مورد نیاز مردم و تلاش آن اداره در جهت تطبیق برنامه های انکشافی در نواحی مختلف این شهر، از شاروال کابل خواست تا برنامه های خویش را با جدیت بیشتر تطبیق کند.

وی گفت که باشندگان کابل از برنامه های انکشافی شاروالی مبنی بر اعمار جاده های مواصلاتی، تطبیق پلان های تفصیلی، تنظیم ترافیک جاده و موارد دیگر حمایت می کند.

معاون رییس جمهور بار دیگر بر انجام پروژه های بنیادی بهسازی دشت برچی از جمله سرک های اتصالی و ادامه جاده شهید مزاری و تسریع در روند استملاک این مسیرها تاکید کرد و تطبیق این پروژه ها را از مطالبات اصلی مردم دانست.

برنامه‌ی به‌سازی غرب کابل عملی ناشده؛ هنوز بر سر زبان ها جاریست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد