برگزاری-امتحان-ورودی-به-انستیتوت-حرفوی-افغان-کوریا

انستیتوت آموزش‌های فنی و حرفوی افغان ـ کوریا از میان بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن که در امتحان ورودی این انستیتوت اشتراک ورزیدند؛ ۷۰۰ تن را با بلندترین نمره جذب می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: میرجلال الدین هشام، مسوول آموزش‌های فنی و حرفوی افغان – کوریا، امروز سه‌شنبه( 19، حوت ) طی یک کنفرانس خبری گفت که در این آزمون، نزدیک به یک هزارو 500 تن از دانش‌آموخته‌گان و محصیلان اشتراک وزریده اند که بیش از 700 تن آنان با نمرات بلند در هفت رشته (کمپیوتر، ولدنگ‌کاری، انگلیسی، خیاطی، ساختمانی، ترمیم موتر و نلددوانی) جذب خواهند شد.

در همین حال، سیدعبدالکریم هاشمی، معین وزارت کار و امور اجتماعی در مورد نرخ بیکاری در افغانستان گفت که براساس آمار احصایه مرکزی این کشور 23.7 فی‌صد جوانان بیکار هستند. همچنان در دوران ویروس کرونا، 45 درصد بی‌کار بوده اند.

وی افزود: 60 فی‌صد نیروی انسان در روستا ها مصروف کاراند و 400 هزار نفر در نهاد های خدمات ملکی کار می‌کنند. به گفته او، سایر کشور‌های پیشرفته نیز نرخ بیکاری را به صفر رسانده نتوانسته اند.

آقای هاشمی گفت: جنگ های داخلی، فقر و افزایش بی‌جا شده‌گان روی بازار کار تاثیر منفی گذاشته و زمینه اشتغال‌زایی را از جوانان گرفته است.

این درحالی است که انستیتوت آموزش‌های فنی و حرفوی افغان ـ کوریا یکی از آموزشگاه‌های مهم وزارت کار و امور اجتماعی در بخش فن و حرفه بوده که ۸۰ در صد آموزش‌های آن عملی است.

به گفته مسوولان این انستیتوت، سالانه نزدیک به یک‌هزار تن از این انستیتیوت فارغ می‌گردند که نظر به سروی‌ انجام شده، ۷۰ در صد از حرفه‌آموزان آن  پس از فراغت کاریاب و یا هم نظر به رشتهٔ آموزشی شان کارهای شخصی را آغاز کرده اند.

برگزاری امتحان ورودی به انستیتوت حرفوی افغان - کوریا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد