برگزاری-مراسم-عروسی-دسته‌جمی-زوج-جوان-در-کابل

علمای دین در مراسم عروسی دسته جمعی ۵۶ زوج جوان، از شهروندان کشور خواستند که فرزندان شان را مجبور به برگزاری مراسم عروسی پر هزینه با مصارف هنگفت نکنند.

به گزارش افغان نیوز؛ مراسم عروسی ۵۶ زوج جوان امروز ( سه‌شنبه، ۸ قوس) به گونه دستی جمعی در غرب شهر کابل از سوی بنیاد خیریه امام علی (ع) برگزار شد.

محمد رحیم علی‌زاده، مسوول این بنیاد خیریه گفت که هزینه مجموعی این عروسی دسته جمعی ۱ میلیون و ۵۶۸ هزار افغانی می‌شود که توسط افراد خییر پرداخت شده است. او گفت که  برای هر زوج‌ جوان کمک‌های اولیه و اثاث خانه نیز مدنظر گرفته شده است.

علی‌زاده گفت که هدف از برگزاری این مراسم، جلوگیری از هزینه‌های گزاف مراسم عروسی‌ در شرایط دشوار اقتصادی شهروندان کشور است. او مراسم دسته‌جمعی عروسی را کار مثبت در راستای کمک به اقتصاد جامعه خوانده و از شهروندان کشور خواست تا فرزندان جوان‌شان را مجبور به برگزاری مراسم عروسی پر هزینه نکنند.

سلطان محمودی، یکی از اشتراک کنندگان می‌گوید: تمامی مصارف مراسم عروسی او دیگر زوج‌های جوان را نهاد خیریه پرداخت کرده است. او تاکید کرد که باید فرهنگ عروسی دسته‌جمعی در کشور نهادینه شود زیرا؛ بیشتر جوانان توان عروسی با هزینه‌های گزاف را ندارند.

عالمان دین از برگزاری این گونه مراسم عروسی دسته جمعی استقبال نموده و از نهادهای خیریه، تاجران ملی، حکومت و شهروندان کشور خواستند تا از برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی و اسلامی حمایت کنند.

این دوازدهمین دور از عروسی‌های دسته جمعی این نهاد خیریه می‌باشد که در غرب کابل برگزار می‌شود.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

برگزاری مراسم عروسی دسته‌جمی 56 زوج جوان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد